Avatar billede xcept Nybegynder
21. maj 2004 - 12:22 Der er 4 kommentarer

resize billeder hvis de overstiger en bestemt grænse

ey all ..

jeg har et uploadings system hvor man kan uploade et billed til sin bruger .. det jeg mangler er at sige at hvis billedet er over et 100x75 skal den resize billedet til 100x75 så at alle billeder har samme størrelse

nogen som kan hjælpe ?

tak
Avatar billede keysersoze Guru
21. maj 2004 - 12:39 #1
du fortæller ikke om det er ASP, PHP, .NET eller noget helt 4. og så er det lidt svært at hjælpe...

Arbejder du i ASP skal du have fat i et billede-komponent til at klare det for dig - det bedste vil jeg mene er ASPimage, men også Shotgraph  burde kunne gøre det
Avatar billede xcept Nybegynder
21. maj 2004 - 12:49 #2
bruger php :D
Avatar billede keysersoze Guru
21. maj 2004 - 12:58 #3
ja - PHP er ikke lige mine stærke side, men med det lille overblik jeg har vil jeg regne med at du skal bruge GD-lib. Søg her på eksperten da der har været masser af spm. omkring det at resize billeder i PHP
Avatar billede keysersoze Guru
30. juli 2004 - 13:02 #4
lukketid?