Avatar billede mtholm Nybegynder
21. maj 2004 - 11:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tv in på 9800xt

hejsa

jeg har et 9800xt grafikkort, hvor man kan få tv-in...

det stik som jeg skal sætte i min pc er så et rundt gult et... hvordan får jeg så antenne signalet der hen ? kan man købe en lille adaptor ? eller ?...
Avatar billede faramir Nybegynder
21. maj 2004 - 12:20 #1
Nej nej det stik du taler om er et video-signal stik. :-) Det at der er tv-in på dit grafikkort betyder ikke at der er tv-tuner på kortet. Dvs at signalet fra din antenne kan ikke blive dekodet om til et videosignal af kortet. Det kab kun modtage et "rent" videosignal. Det du kan gøre er fx. at sætte antennestikket til din vhs maskine og derfra føre et kabet over til dit grafikkorts indgang. Der er nemlig indbygget tv-tuner i vhs'en. Håber det hjalp?
Avatar billede mtholm Nybegynder
24. maj 2004 - 09:50 #2
kan du evt. sende et link til en tv-tuner som man kan bruge til det ?
Avatar billede faramir Nybegynder
24. maj 2004 - 13:08 #3
Altså der findes mange forskellige tv-tuner kort til alle priser lige fra 300 til mange tusind kroner. Hvis du vil være sikker på en rigtig god kvalitet kan du vælge et med dedikeret mpeg-decoder indbygget i selve kortet. Dvs at der bruges minimal cpu kraft på at optage tv hvis det er det du vil. Men hvos du bare vil have et vindue kørende mens du surfer på nettet eller skriver i word så kan selv det billigste være en fin løsning til dig...
Avatar billede mtholm Nybegynder
24. maj 2004 - 13:52 #4
dvs. at så bruger jeg slet ikke mit asus kort til (noget) ?
Avatar billede faramir Nybegynder
24. maj 2004 - 17:45 #5
Faktisk ikke nej... Sorry :-)
Avatar billede faramir Nybegynder
24. maj 2004 - 17:46 #6
Men du kan jo stadig bare sætte tv-antennen til via en video eller lign hvis du vil bruge dit asus... Det er også billigere..
Avatar billede mtholm Nybegynder
25. maj 2004 - 09:09 #7
Det var da skod... nå men så må jeg vel prøve det... det går nok også lige... :-)
Avatar billede faramir Nybegynder
25. maj 2004 - 11:57 #8
Held og lykke med det om ikke andet! :-) -og tak for point.