Avatar billede pj-2002 Nybegynder
21. maj 2004 - 10:35 Der er 7 kommentarer

PIII strømforsyning på P4 maskine

Strømforsyningen på en P4 maskine var stået af, hvilket jeg konstaterede ved at isætte en anden strømforsyning. Maskinen kørte fint med den anden strømforsyning, problemet er bare at jeg ikke havde tænkt så meget over at det var en P4 maskine og at den strømforsyning jeg isatte var en ældre fra en PIII maskine. Dvs. at strømforsyningen mangler det nye ATX 12v stik til bundkortet. Men maskinen kører perfekt ??? - mit spørgsmål er nu om der er nogen risiko ved at fortsætte med at lade den køre med denne strømforsyning. Kan jeg ødelægge noget eller overbelaster jeg strømforsyningen eller ???
Iøvrigt undrer det mig at maskinen overhovedet kører, jeg har læst mig til at den ikke burde starte med den type strømforsyning.
Avatar billede enriko Nybegynder
27. september 2004 - 17:10 #1
det undrer mig også at den kan starte op uden den stik. jeg har selv været udefor at strømforsyning var brændt af på min pc. men jeg kunne ikke sætte det andre i.. jeg vil sige jeg har slet ikke prøvet det.. men jeg satte det same type strømfor. i´. jeg ved ikke om det er sundt for maskinen. du overbelsater ikke strømforsyning men hvordan fanden kan den køre uden den stik?? hehe
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. september 2004 - 17:13 #2
Intel advarer mod at køre uden dette stik. Læs mere her: http://www.intel.com/support/platform/pentium4/cases.htm

Jeg er også kommet til at starte maskiner uden det var monteret og opdagede det kun ved en tilfældighed.
Avatar billede enriko Nybegynder
27. september 2004 - 17:16 #3
der var sgu en der kom med dit svar. :)
Avatar billede pj-2002 Nybegynder
27. september 2004 - 19:52 #4
Det mest brugbare svar kom fra jpvj, så point skal til jpvj. Men det skal siges at maskinen nu har kørt 4 mdr. uden nogen problemer overhovedet, så man skal nok ikke tage det så tungt, noget tyder på at det kører der ud af...
Avatar billede pj-2002 Nybegynder
27. september 2004 - 19:57 #5
Hvordan fand.. accepterer man et svar ??? - jeg kan ikke finde stedet!
Avatar billede pj-2002 Nybegynder
27. september 2004 - 20:04 #6
Hjælp udbedes til at acceptere og udpege det svar man vil acceptere. Kan godt høre det lydder lidt lamt - men enten er der noget galt med brugerfladen eller også er det bare mig der skal have hjælp :-)
Avatar billede pj-2002 Nybegynder
27. september 2004 - 20:09 #7
Ok jpvj har skrevet sit svar som en kommentar - og så kan jeg jo ikke acceptere det :-))
so... it's up to u jpvj !