Avatar billede petestaar Nybegynder
21. maj 2004 - 09:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Outlook på 2 computere?

Hej allesammen...

Vil gerne vide hvordan man kan bruge outlook på 2 computere, altså med samme mail adresse. Når jeg f.eks. åbner min mail-adrese på computer a, henter den alle de nye mails ned på computer a, hvis jeg så senere gør det samme på computer b, kan jeg ikke se de nyeste mails på computer b, fordi de allerede er hentet af computer a. Vil gerne kunne åbne de samme mails på to forskellige computere i outlook.

På forhånd tak..
Avatar billede hub Nybegynder
21. maj 2004 - 09:14 #1
Du kan hente fra den samme konto med 2 maskiner ( eller flere)og sørge for at mails bliver på serveren  til du definitivt henter alt, fx om aftenen. Dette gøres via  email-indstillinger pågældende konto-avanceret - gem en kopi af meddelelsen på serveren. Dette kryds sætter du på 1 maskine og det er så den der endeligt indeholder alle mails
Avatar billede hub Nybegynder
21. maj 2004 - 09:17 #2
Om igen, sorry: alle maskiner skal have krydset gem en kopi af meddelelsen på serveren. Den maskine der skal opbevare alle mails får fjernet dett kryds, når du definitivt vil tømme kontoen hos din mailudbyder >:_)
Avatar billede petestaar Nybegynder
21. maj 2004 - 09:23 #3
Det lyder som noget af det rigtige. Men hvor siger du, at man finder den indstilling i outlook?
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2004 - 09:24 #4
hub:
Det lyder som en rigtig god løsning!

petestaar:
Hvilken version af Outlook (og sprog) bruger du?
Avatar billede hub Nybegynder
21. maj 2004 - 09:26 #5
Outlook-funktioner-emailkonti--rediger eksisterende konto-rediger-avanceret-kryds i gem en kopi af meddelelsen på serveren. Fremgangsmåden kan variere en anelse i diverse udgaver af Outlook
Avatar billede doublejoble Praktikant
21. maj 2004 - 10:50 #6
hvis de to maskiner er forbundet i et netværk kan du også bare bruge den samme .pst fil på dem begge to.
Så er alle mails og mapper fælles for begge maskiner.
Den løsning bruger jeg med 8 maskiner.
Man skal så bare være opmærksom på, at outlook ikke kan være åbnet på flere maskiner samtidig.
Avatar billede petestaar Nybegynder
21. maj 2004 - 11:16 #7
extend: det er outlook 2003 ver. 11.5608.5606

doublejoble: de er ikke på netværk, men elers den også god.
Avatar billede doublejoble Praktikant
21. maj 2004 - 11:25 #8
ok
Avatar billede petestaar Nybegynder
21. maj 2004 - 16:44 #9
Tak for hjælpen allesammen. Pointene går til Hub, for det var lige den løsning jeg manglede..

Tak for hjælpen...
Avatar billede petestaar Nybegynder
21. maj 2004 - 16:47 #10
t
Avatar billede hub Nybegynder
21. maj 2004 - 16:48 #11
Tak :-)