Avatar billede miboha Praktikant
20. maj 2004 - 22:51 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Fejl på Radeon 9700pro

Jeg har et Radeon 9700pro grafikkort, som viser en masse små farvede firkanter på skærmen. Dette er fra det øjeblik af, at jeg tænder computeren.
Kortet har tidligere virket, så det kan ikke være noget med resten af systemet. Har også prøvet kortet i andre maskiner, hvor det heller ikke virker.
Mit spørgsmål er, hvad er der galt med kortet og hvad kan jeg gøre for at få det til at virke, hvis det overhovedet er muligt?
Avatar billede toocool Nybegynder
20. maj 2004 - 23:40 #1
kan være to ting:

Enten er dit kort for varmt, måske din blæser er defekt?

Eller dit kort er ganske enkelt ved at dø.... :-( og så er det nok på tide at investere i et nyt.
Avatar billede miboha Praktikant
20. maj 2004 - 23:49 #2
Tror ikke kortet er for varmt. Der sidder en Thermal Take GigantII på profilet og der har hidtil ikke været nogle problemer med at få ledet varmen væk.

Glemte at sige, at kortet har været sendt med posten, men hvad kan have været gået galt?
Avatar billede kapsen Nybegynder
21. maj 2004 - 01:21 #3
er du sikker på der er ordentlig kontakt mellem køler og GPU-kerne ?
det kunne være en mulighed at den var blevet "raslet" mere eller mindre løs. ved det lydder usanssygnligt, men prøv at tjekke det.
Avatar billede strych9 Praktikant
21. maj 2004 - 02:02 #4
Jeg sendte mit Radeon 9700pro tilbage til fabrikken for 2 måneder siden.
Det viste først farvede firkanter til tider, dernæst begyndte det at vise nikotingule striber, og til sidst afgik det så ved varmedøden. Jeg konstaterede at blæseren var holdt op med at virke på kortet, og at det var åsagen til at det først blev delvist defekt og til sidst ikke virkede overhovedet.
Avatar billede miboha Praktikant
21. maj 2004 - 02:12 #5
Blæseren virker og har hele tiden virket og der har ikke været nogle forringelser med tiden, som kunne tyde på at kortet så småt var ved at stå af.
Jeg har haft køleprofilet af for at sikre mig, at der var ordentlig kontakt. Om forbindelsen er blevet ødelagt under forsendelsen er svært at svare på. Men lige fra det øjeblik at kortet blev sat i maskinen viste det farvede firkanter, og hvis nu det havde været et varme problem ville billedet vel have været normalt det første meget korte stykke tid, men det var det ikke.

Tror I jeg kan få kortet til at virke igen og hvordan?

Lige fra det øjeblik at kortet blev sat i maskinen, efter at det havde været med posten, viste den de farvede firkanter, s
Avatar billede miboha Praktikant
21. maj 2004 - 02:13 #6
Glem den nederste linie, det var noget jeg ikke fik slettet.
Avatar billede strych9 Praktikant
21. maj 2004 - 02:29 #7
Jeg er altså overbevist om at kortet er defekt indtil det modsatte er bevist. =) Om det er varme eller noget andet kan jeg ikke sige. Varme fik mit kort til at opføre sig sådan, men hvis din pakke har fået en god gang røngten stråling kan det jo være det samme.
Hvis du kører Katalyst 3.7 er der yderligere grund til at tro det kan være varme. Den version af driveren var desværre over-tweaket og fik mange kort til at brænde af.
Hvis du ikke er i stand til at starte maskinen i fejlsikret tilstand med et skærmbillede du kan se noget på så skal du returnere kortet....
Avatar billede toocool Nybegynder
21. maj 2004 - 02:38 #8
holder også fortsat på, at hvis du er sikker på at der er køling nok, ja så er kortet def.

Det kan jo være en dårlig forbindelse ved en chip eller anden dims på kortet, eller blot en dims der er per. defekt. det er umuligt at diagnosticere via internettet :-)
Avatar billede miboha Praktikant
21. maj 2004 - 02:56 #9
Ok. Jeg siger tak for hjælpen.
Avatar billede kapsen Nybegynder
21. maj 2004 - 10:16 #10
No Problem :)
Avatar billede toocool Nybegynder
21. maj 2004 - 14:45 #11
selv tak. Håber du får løst problemet ved procucenten :-)