Avatar billede chadk Nybegynder
20. maj 2004 - 21:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Valg af database

Jeg skal stå og lave en lille kalender i C#
men da jeg skal have hentet nogle tidspunkter ind i rækkefølge(alt efter hvornår det sker, det næste der sker først)
Men er ik sikker på hvilken database der er bedst, Alle eks Mysql som skal bruge en form for server er udlukket, skal kunne køre på en  offline computer uden iis og sårn noget pjat
har tænkt lidt på XML og access
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2004 - 21:05 #1
Hvis database servere er udelukket så er der ikke meget tilbage.

Og du har selv nævnt de 2 mest oplagte: Access og XML filer.

Access kræver at der er Access på PC'erne det skal køre på. Hvis ikke så
er du nødt til at vælge XML.

Ved lidt større data specielt hvis du skal opdatere data, så vil Access være
bedre end XML.
Avatar billede chadk Nybegynder
20. maj 2004 - 21:09 #2
Er ik sikker. men så vidt jeg ved indholder JET drivernde i win mugelighed at skrive/læse til databasen for end users, kan det passe?
og self. at jeg så har Access
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2004 - 21:40 #3
Det er en mulighed. Umiddelbart troede jeg at man skulle have Access eller
Access runtime. Men hvis du kun skal bruge SQL adgang er det da muligt at
Windows eller MDAC er nok.

Den tror jeg du skal have konfirmeret af en af Access guruerne: terry, thomasjepsen,
mugs.
Avatar billede terry Ekspert
20. maj 2004 - 22:09 #4
MDAC should be enough. Another idea would be MSDE (SQL Server) although this may be overkill.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324998
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2004 - 22:14 #5
"Alle eks Mysql som skal bruge en form for server er udlukket" udelukker nok også MSDE
Avatar billede chadk Nybegynder
20. maj 2004 - 22:24 #6
Er MDAC standard i win, eller skal det hentes ved siden af?
Avatar billede terry Ekspert
21. maj 2004 - 09:05 #7
A dont thionk it is standard in Windows but it gets installed with quite a few Microsoft products.
MDAC 2.8 is the latest http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=6c050fe3-c795-4b7d-b037-185d0506396c&DisplayLang=en

And its a good idea to install security patches too.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=39472ee8-c14a-47b4-bfcc-87988e062d91&displaylang=en
Avatar billede arne_v Ekspert
21. maj 2004 - 09:56 #8
Hvis man kan stole på teksten på den side skal man nok først installere en
ældre MDAC:

This release does not include Microsoft Jet, the Microsoft Jet OLE DB Provider or ODBC driver, the Desktop Database ODBC Drivers, or the Visual FoxPro ODBC Driver.
Avatar billede terry Ekspert
21. maj 2004 - 15:18 #9
Yes I think your right there Arne, didnt notice that. Silly why it isnt included.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. maj 2004 - 21:40 #10
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2004 - 23:07 #11
OK ?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2004 - 22:55 #12
??
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2004 - 23:13 #13
?