Avatar billede hr_flick Nybegynder
19. maj 2004 - 22:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ftp klient bag ny 3com router

Hej alle sammen

Jeg har lige investeret i en 3Com-router, til hvilken jeg har tilsluttet to computere.
Tidligere havde jeg kun den ene computer tilsluttet "direkte" til WAN, og der var ingen problemer med at anvende min ftp klient til at tilgå min hjemmeside hos min udbyder.
Men efter at jeg har sluttet min router til, kan jeg ikke få min ftp klient til at virke.

Jeg får følgende fejl meddelelse når jeg forsøger at få forbindelse til serveren:
"Der kunne ikke oprettes forbindelse, fordi destinationscomputeren aktivt nægtede det."

Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt??
Avatar billede leif Seniormester
19. maj 2004 - 22:04 #1
Kører du passive ?

Kan du komme ind hvis du prøver ftp://hvadduplejeratskrive.dk i Internet Explorer ???
Avatar billede hr_flick Nybegynder
19. maj 2004 - 22:06 #2
Ja jeg køre med passive mode, med programmet SmartFTP.
Avatar billede styless Nybegynder
19. maj 2004 - 22:07 #3
Nu har du vel også åbnet for diverse porte i routeren (20 UDP (mener jeg det er) og 21 TCP).

Men som "leif" siger så prøve at sætte din klient op til at køre passive. Jeg har mange gang haft problemer med at connecte til mit webhotel pga. det kørte passive på deres server og nogle gange fordi jeg gjorde det som klient.
Avatar billede hr_flick Nybegynder
19. maj 2004 - 22:08 #4
Og når jeg skriver ftp://www.XXXXXXX.dk - får jeg besked om at windows ikke kan oprette forbindelse til serveren.
Avatar billede hr_flick Nybegynder
19. maj 2004 - 22:10 #5
Jamen er det nødvendigt at åbne manuelt for de porte når jeg kører som klient?
Så åbner jeg jo for forbindelsen indefora og routeren skulle vel så acceptere for forbindelser udefra??
Avatar billede leif Seniormester
19. maj 2004 - 22:13 #6
Normalt skulle det ikke være nødvendigt !!!!

Men er der fra begge computere problemet er ???

Nu har du tjecket at din udbyder ikke har lavet nogen ændringer eller har problemer ???
Avatar billede hr_flick Nybegynder
19. maj 2004 - 22:18 #7
Det er fra begge computere.

Og jeg må tilstå at jeg ikke har tjekket ved at fjerne routeren.
det virkede temmeligt sandlynligt at det er routeren der er problemet - siden det opstod lige efter.

Men blot for vishedens skyld skulle jeg jo nok lige tjekke uden router.
Avatar billede styless Nybegynder
19. maj 2004 - 22:21 #8
leif > Nej det burde ikke være nødvendigt. Men hvis routeren samtidig er sat op som "firewall" og afviser forbindelser både indvendigt og udvendigt på linien til ftp så kan han jo ikke connecte til en ftp server. Så er han jo nød til at åbne dem.

Måske tager jeg fejl ...

Ihvertfald lyder det ikke til at det er problemet her.

Jeg er blank ...
Avatar billede hr_flick Nybegynder
19. maj 2004 - 22:27 #9
Min router er en OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway.
Så vidt jeg har forstået indtil videre har den mere eller mindre firewall installeret og aktiveret som standard.
Blandt andet ved brug af NAT så den interne IP-adresser ikke er synlige, kn adet være her problemet er??

Jeg har prøvet at sætte en virtuel server op på IP-adressen til den ene computer.
Virtual Server IP Address: 172.16.1.52
Service Ports: SmartFTP  20-21
Avatar billede hr_flick Nybegynder
20. maj 2004 - 23:29 #10
Nå, det viser sig at det tilsyneladende var FTP-serveren der var problemet.
Jeg har lige her til aften haft forbindelse, gennem min FTP-klient, til min hjemmeside, og det var gennem routeren med passive indstilling og det hele.
Så tak for indlæggene til jeg begge.
Avatar billede hr_flick Nybegynder
21. maj 2004 - 19:54 #11
Jeg lukker ned!