Avatar billede buffast Nybegynder
19. maj 2004 - 19:28 Der er 8 kommentarer

Menu vil ikke åbne php-sider

Jeg har et framesæt med en menu i leftframe.
Når jeg i min menu klikker for at åbne eks. side1.php i mainFrame, så sker der det at der komme et popup vindue der spørger om jeg vil downloade filen eller åbne den. Hvis jeg trykker på åben, så får jeg blot en notesblok med hele html filen.
Hvad skyldes dette problem
Avatar billede saison Nybegynder
19. maj 2004 - 19:32 #1
Er det på din egen pc? Hvis du ikke har php installeret, kan du ikke se filerne..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. maj 2004 - 19:32 #2
En php side er et server side sprog, og det kræver derfor at du har en apache/IIS server installeret som kan fortolke php.

Jeg vil tro det er her fejlen ligger, og da din computer ikke forstår php prøver den bare at åbne det i en tekst editor.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. maj 2004 - 19:34 #3
Avatar billede buffast Nybegynder
19. maj 2004 - 19:37 #4
Jeg har både apache, mysql og php installeret på min computer. Når jeg tester min php side med repeatet regions er der ingen problemer...Siden vises med data fra databasen. Men så snart jeg tester på hovedsiden og henter php med repeat-region ind i mainFrame opstår problemet.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. maj 2004 - 19:40 #5
Ligger hovedside-filerne det rigtige sted ? Du skal jo placere dine php script i en bestemt mappe for at det virker
Avatar billede buffast Nybegynder
20. maj 2004 - 09:21 #6
Hej Jakob
Jeg har prøvet at ligge mine PHP-filer i en seperat mappe...Stadig det samme problem. Det lød ellers som en plausibel løsning. Nu prøver jeg snart at stette hele lor... og starter forfra.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
20. maj 2004 - 16:03 #7
Alle dine php filer skal ligge i den mappe der hedder htdocs eller www under din apache installationsmappe for at du kan afvikle dem.
Avatar billede buffast Nybegynder
20. maj 2004 - 16:39 #8
Jeg tror problemet skyldes mine frames. Når jeg laver en almindelig html-side og laver et link til min php. side er der ingen problemer. Problemet opstår først når jeg i mit framesæt øsnker at hente siden ind i mainFrame vinduet.