Avatar billede mjl Nybegynder
19. maj 2004 - 17:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er dette grafikkort ok?

Hej der...

Inden jeg køber dette kort - er der så nogen der vil påstå, at det skal jeg IKKE gøre?

Jeg har minus forstand på denne sag - ca.

Asus V9520/TD 128MB DDR
GF FX 5200 / AGP X8 / 128MB DDR

hilsen Conrad
Avatar billede stephansen Nybegynder
19. maj 2004 - 17:11 #1
Du kan læse ratings af kortet på edbpriser.dk , måske har hardwaretest.dk også lidt info
Avatar billede mjl Nybegynder
19. maj 2004 - 17:13 #2
eller dette måske?

Creative GeForceFX 5200 Ultra / 128 MB / TV-Out
GF FX 5200 Ultra / AGP X8 / 128MB DDR

Vil gerne høre Jeres mening - hvis I har tid?

Conrad
Avatar billede mjl Nybegynder
19. maj 2004 - 17:17 #3
Hvis jeg hæver points, er der så hurtigere hjælp ? :o) ..... hæver til 50
Avatar billede mjl Nybegynder
19. maj 2004 - 17:21 #4
Ingen hjælp - ja undskyld min utålmodighed - jeg skal slå til, inden for en ½ time!
Avatar billede stephansen Nybegynder
19. maj 2004 - 17:29 #5
Så kig dog på de links jeg har givet dig.

Som udgangspunkt er det et ok kort, ikke nyeste teknologi, men burde kører de fleste spil rigtig godt. Chippen er den samme, men Creative har TV-out det kan være meget fedt hvis du vil se Divx på fjernsyn. Creative er nok også væsentlig billigere, ikke ?
Avatar billede mjl Nybegynder
19. maj 2004 - 17:31 #6
Jo - var bare ikke sikker på, at de også kunne lave grafik (Creative) - lyd kører dog meget godt for dem...

Jamen - så napper jeg det Creative-kort - og vil nyde at smide det i kværnen - tak for hjælpen, og god week-end!
Avatar billede kapsen Nybegynder
21. maj 2004 - 01:41 #7
jeg vil umiddelbart IKKE købe det. det svarer til de gamle Geforce MX modeller, og er absolut ikke noget der er værd at gå efter. i hvert fald ikke hvis du ønsker at være nogenlunde fremtidssikret. vil minimum gå efter et Geforce FX5900XT. det koster noget mere. koster omkring 1300-1500, men yder så også meget mere.

en lille sammenligning.
FX5200 giver ca 1100-1300 3dmark03 point
FX5900XT giver ca 4800-5000 point. Det kort der klart giver mest ydelse for pengene.