Avatar billede thrill Nybegynder
14. februar 2001 - 21:04 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvilken printer ?

Til ~1000kr. hvilken printer vil i da anbefale, er det en fordel med 4 seperate farvepatroner ?

Lexmark sælger billige printere, men hvor økonomiske er de egenlig i brug, det er vist ikke muligt at få uoriginale patroner til Lexmark ?
Avatar billede repsac Nybegynder
14. februar 2001 - 21:14 #1
Yeps ... du kan købe refill patroner ...
Jeg har brugt en billig Lexmark printer og den var helt urimelig langsom til at printe farver. Jeg har en HP som jeg er ganske tilfreds med ...
Jeg forsøger lige at finde nogle links til de steder på nettet hvor du kan købe refill patroner.
Avatar billede repsac Nybegynder
14. februar 2001 - 21:16 #2
[http://www.hoergren.dk]
[http://www.computersupply.dk]
Det\'r lige dem jeg kan finde på nuværende tidspunkt ... søg evt. selv ...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. februar 2001 - 21:17 #3
Avatar billede jeilsoe Nybegynder
14. februar 2001 - 21:18 #4
Har netop set nedenstående printer hos datacentrum, der ud fra de tekniske spec\'s ser bedre ud end konkurrenterne:

Xerox DocuPrint M750
Farve ink-jet printer, 4 farvepatroner (foretrækkes).
1200x1200 dpi i farve og sort/hvid
Udskriver 10 sider/min. sort/hvid og 6 sider/min. i farve.

pris kr. 1149,00

Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. februar 2001 - 21:18 #5
Her er der en mere:

http://www.trykspar.dk/

/per
Avatar billede repsac Nybegynder
14. februar 2001 - 21:18 #6
Godt gået ... ;)
Arrh ... du er undskyldt! - 54 sek.
Avatar billede thrill Nybegynder
14. februar 2001 - 21:19 #7
Takker, men der er bare det problem med Lexmark, at der ofte kun er 1 patron med, og man så skal købe en sort patron til ~350.- oven i. For at kunne bruge et refil sæt, er det jo nødvendigt at ha´ en blækpatron :(
Avatar billede brujo Nybegynder
14. februar 2001 - 21:21 #8
Jeg vil anbefale Canon S400, den har seperate farvepatroner og ydermere en ny teknologi, der gør at den har en meget høj udnyttelse af tonerpatronerne, ca. 95%, hvor alle andre har ca.50%. Desuden har den en høj opløsning og er billig, både i indkøb og drift. Set til 1080 kr hos IT-Butikken.
Avatar billede repsac Nybegynder
14. februar 2001 - 21:21 #9
Tjaehh, men der kan da være økonomi i det i længden ...
Avatar billede thrill Nybegynder
14. februar 2001 - 21:26 #10
brujo,

Lyder om en spændende printer, men følger alle (4) patroner med, når man køber f.eks. en Canon S400 ?
Avatar billede ole_h Nybegynder
14. februar 2001 - 21:33 #11
I det sidste nummer af Datatid, er der en test. Det ser ud til at Canon S400 vinder. Skal du udskrive mange sider i farve på alm. papir, er HP 930 måske også en mulighed. De er nogenlunde lige hurtige, men HP er dyrest, ca. 1400,- mod 1100,- for Canon.
Ole_h
Avatar billede ole_h Nybegynder
14. februar 2001 - 21:35 #12
PS: Jeg har selv en HP 930 og den er rimeligt hurtig og den udskriver bare fantastisk. både s/h og farve.
ole_h
Avatar billede thrill Nybegynder
14. februar 2001 - 21:41 #13
Hvad med en Canon BJC3000, kan den anbefales ?

Den er billig, 745.-

1440 x 720 dpi, 9 ppm/sort og 4 ppm/farver
Avatar billede thrill Nybegynder
14. februar 2001 - 21:43 #14
Er Canon S400 til USB ?
Avatar billede krusell Nybegynder
14. februar 2001 - 22:06 #15
Normalt siger man, at det ikke kan betale sig at købe en printer til under 1.000 kr.
Ihvertfald skal man ikke købe en printer der ikke koster mere end 1½ blækpatron (selvom blækpatronerne koster mere end de burde).
Jeg kan varmt anbefale HP 930 og HP generelt...
Avatar billede ole_h Nybegynder
14. februar 2001 - 22:06 #16
Begge printere er til både parallel og USB. Men Canons er med 4 patroner og en helt ny model på markedet. HP\'s har kørt et års tid.
Ole_h
Avatar billede johannielsen Nybegynder
16. februar 2001 - 01:17 #17
------>thrill

Jeg har selv en Lexmark 3200, og har skrevet regelmæssigt i halvandet år. Den koster kun 600 kr. er med seperat farve og sort patron. Det er først nu at den sorte patron skal skiftes/fyldes op. Virker desuden upåklageligt......hvis man er ligeglad med støj!

Men har du pengene, så køb en HP!
Avatar billede thrill Nybegynder
18. februar 2001 - 00:02 #18
Tak for alle jeres svar. Valget faldt på Canon S400 til 1080.- kr.