Avatar billede slein Nybegynder
19. maj 2004 - 15:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

bærbar tastatur problem

Hej jeg har en zitech bærbar med XP på og efter jeg har formatteret den er tastaturet sat til "engelsk" som var det en stationær pc hvis man kan sige det sådan!!! feks. nogle af tasterne skriver bogstavet ved siden af det man trykker !?!??! jeg ville gerne vide om det er noget man kan ordne i xp et sted eller om der skal formatteres om igen med en speciel bærbar cd eller noget ???? jeg ved ikke lige om det er forklaret ordentligt men håber i forstår hvad jeg mener.

på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 16:01 #1
Gå i start -> settings -> control panel -> Regional and Language

Her sætter du alt til dansk/danish
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 16:02 #2
Under fanen languages kan du vælge details. Her står dit keyboard sikkert til EN.
Der tilføjer du så et dansk, og vælger det som standart.
Avatar billede slein Nybegynder
19. maj 2004 - 16:05 #3
ok det har jeg prøvet! det er ikke fordi at det skal fra engelsk til dansk! det skal fra stationær til bærbar !!!! hvis det siger dig noget?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 16:08 #4
Jeg er ikke helt med på hvad du mener.
Avatar billede slein Nybegynder
19. maj 2004 - 16:14 #5
nej det er også sort for mig...trykker jeg på m skriver den 9...den tror at det er en stationær istedet for en bærbar med numpad og sådan  men det er der jo ikke!!!!
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 16:21 #6
Hmm.. prøv at afinstallere tastaturet og genstart, så finder windows det under opstart. Kan være det hjælper.
Avatar billede smikkel Nybegynder
19. maj 2004 - 16:29 #7
Prøv at slå Num-lock fra ;-)
Avatar billede slein Nybegynder
19. maj 2004 - 16:38 #8
ok prøver lige
Avatar billede blyno Praktikant
19. maj 2004 - 16:50 #9
Ellers har bærbare ofte en Fn knap hvor du sammen med diverse taster kan sætte diverse igang.
På min Toshiba kan jeg godt provokere dit eks. frem ved at trykke fn+f11 Så bliver tasterned til numerisk. Dog får jeg istedet et 0 forid tal rækkefølgen er anderledes på et DK tastatur.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2004 - 18:04 #10
Jeg tror smikkel har givet svaret. Slå numlock fra, så skulle det virke normalt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. maj 2004 - 19:56 #11
du skal bruge Fn tasten plus en anden...

Kan desværre ikke huske hvilken.