Avatar billede torbenchristensen Nybegynder
19. maj 2004 - 12:05 Der er 13 kommentarer

Outlook 2003 link's i mails åbner Notes

Har kørt med Outlook 2003 i lang tid. Men efter en nyansættelse var det også nødvendigt at installere Notes på min maskine. Herefter skete der det at når man fra en Outlook-mail dobbeltklikkede på en link til internettet, åbnes Notes automatisk? Hvordan ændrer jeg det tilbage til standard Internet Explorer ?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 12:08 #1
Prøv i Explorer: Funktioner -> Internetindstillinger -> Programmer -> Sæt hak i Internet Exploprer skal kontrollere om den er standardbrowser
Avatar billede torbenchristensen Nybegynder
19. maj 2004 - 12:15 #2
Det hjalp desværre ikke
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. maj 2004 - 12:18 #3
Funktioner -> Internetindstillinger -> Programmer -> E-mail: Microsoft Outlook
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. maj 2004 - 12:23 #4
Hov, det skal du rette i Notes. Jeg har ikke Notes på denne maskine, men du kan gå ind i indstillingerne og angive hvordan du går på nettet: Om det skal være browseren i Notes, eller MSIE.
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. maj 2004 - 12:24 #5
Luk Notes og slet evt. også cache.dsk. Den bliver gendannet næste gang du starter Notes.
Avatar billede torbenchristensen Nybegynder
19. maj 2004 - 12:49 #6
Det er korrekt at jeg kunne rette, så det er MSIE der bliver åbnet, men minsandten om ikke Notes bliver ved med at starte. Hvad initierer det ? (cache.dsk er slettet)
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 12:52 #7
Notes -> Lokalitetsdokument -> Internet-Browser
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 12:55 #8
Nederste højre hjørne -> Rediger aktuel
Avatar billede torbenchristensen Nybegynder
19. maj 2004 - 12:59 #9
Hej Techit
tak for dine svar. Du har ret så jeg har fået MSIE til at blive benyttet som default, men Notes åbner stadig uden at jeg har brug for det ?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 14:37 #10
Nu bliver det lidt langhåret for mig, men prøv at checke følgende:

Stifinder -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Filtyper -> Filtypen URL:HTTP , handlingen open udføres med "C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe" -nohome

Står der noget andet hos dig?
Avatar billede torbenchristensen Nybegynder
21. maj 2004 - 12:11 #11
Det virker, mange tak
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2004 - 23:48 #12
Selv tak :) sku det være en anden gang.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2004 - 14:54 #13
Husk at lukke sp. ;)