Avatar billede frake Nybegynder
19. maj 2004 - 09:55 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

Word og billede i sidehoved

Hej

Når jeg indsætter et billede i words sidehoved så sker der noget med farverne. De bliver meget svage - Nogle som kender svaret på dette problem?

på forhånd tak

Christian
Avatar billede asp-rallye Nybegynder
19. maj 2004 - 09:55 #1
Bliver de det også når du skriver det ud?
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. maj 2004 - 09:56 #2
Det er fordi billeder i sidehoved betraktes som et vandmærke. dobbeltklik eller højre klik på billedet og ændre det fra vandmærke til fulde farven. Jeg husker ikke helt hvo´rdan det er, men jeg prøver selv og vender tilbage
Avatar billede asp-rallye Nybegynder
19. maj 2004 - 09:56 #3
Word laver side hoved og fod savge, for at man kan se forskel på almindellig tekst og side hoved.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 09:58 #4
Den vil stadig udskrive dit billede i samme kvalitet som du lagde det ind.
Grunden til at den laver det svagere, er at man så nemt kan se forskel på sidehovedet og dit indhold på de enkelte sider.
Avatar billede frake Nybegynder
19. maj 2004 - 09:59 #5
a> ja også når den printer
b>jeg har prøvet at ændre instillingerne under farver, men jeg kan ikke slå det fra

ja det er samme fejl som hvis man insætter et vandmærke, og farverne bliver også svage selvom jeg har klikket på "lad være med at gøre farverne svage" knappen
Avatar billede frake Nybegynder
19. maj 2004 - 10:00 #6
ups, nej det er ikke når man skriver ud...
Avatar billede asp-rallye Nybegynder
19. maj 2004 - 10:02 #7
svar
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. maj 2004 - 10:03 #8
Jeg kan ikke få den til at lade være med at lave vandmærke, men du kan løse det på en anden måde.

Lad være med at sætte billedet ind i sideholde. Sæt det i stedet ind i en tekstboks nede på siden, og flyt så tekstboksen med billedet inde i Oven på sidehoved. Tekstboksens ramme kan du fjerne ved at dobbelt klikke på rammen og så sætte ramme on indhold til Intet
Avatar billede frake Nybegynder
19. maj 2004 - 10:04 #9
jeg kan ikke slå det fra så billedet vises normalt?
Avatar billede jkrons Professor
19. maj 2004 - 10:06 #10
Nej, det kan du ikke. Alt hvad der findes i sidehoved/fod vises svagt, både billed og tekst, når sidehoved/fod ikke er aktivt. Præcis som asp-rally sagde tidligere.
Avatar billede jkrons Professor
19. maj 2004 - 10:07 #11
Når du derimod aktiverer sidehoved/fod står resten af dokumentet svagt.
Avatar billede frake Nybegynder
19. maj 2004 - 10:09 #12
Ok - takker for hjælpen :)