Investering i ungdomsspil med konstant stigende popularitet
HejJeg står og har lavet et spil kaldet Virtual Manager (se www.vman.dk). Spillet henvender sig primært til drenge/mænd med interesse for fodbold. Selve spillet går ud på, at man som manager for sit eget fodboldhold, skal lede sin klub til sejr igennem de forskellige ligaer.
Spillet startede for blot en måned siden (præcist d. 13-04) hvor den de første dage havde ca. 200 hits unikke hits om dagen (ifølge chart.dk). Næste uge havde sitet 600 hits/dagen. Dette tal steg næste uge til 1200 hits/dagen. Herfra gik det ikke så hurtigt opad i popularitet, da serveren ikke kunne trække flere brugere. Jeg har lige investeret i en ny "super-server" (100 mbit forbindelse, 2 x Pentium Xeon 2,8 Ghz), hvilet har gjort spillet endnu mere populært. I dag har siden haft ca. 2000 unikke hits (stigning på 400 hits siden i går), og dette tal forventes større i morgen.
Det jeg prøver at sige, er at sitets popularitet stiger med en utrolig hastighed :-)
Til min store rædsel finder jeg ud af at denne popularitet resulterer i meget servertrafik, hvilket koster mange penge. Eftersom dette (indtil videre) kun er mit hobbyprojekt har jeg ikke intensioner om at store dele af min månedsløn skal gå til udgifter til siden. Her kommer "i" ind i billedet.
Jeg er interesseret i et samarbejde med en investor/sponsor, der mere eller mindre kan dække disse serverudgifter. Det skal siges, at det i erhvervsmæssig sammenhæng er forholdsvis "lille" summer vi snakker om.
Samarbejdet kan være alt lige fra konkurrencer til bannerfremvisninger.
Håber på svar, det ville være synd at nedlægge dette spil, som har så stor potentiale i sig.
NB: Jeg ville også blive glad, hvis nogen kunne komme med forslag til andre måder eller andre steder end eksperten.dk, der kunne hjælpe mig med at dække mine serverudgifter.
med venlig hilsen
- Rasmus Nielsen