Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
18. maj 2004 - 22:37 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Investering i ungdomsspil med konstant stigende popularitet

Hej

Jeg står og har lavet et spil kaldet Virtual Manager (se www.vman.dk). Spillet henvender sig primært til drenge/mænd med interesse for fodbold. Selve spillet går ud på, at man som manager for sit eget fodboldhold, skal lede sin klub til sejr igennem de forskellige ligaer.

Spillet startede for blot en måned siden (præcist d. 13-04) hvor den de første dage havde ca. 200 hits unikke hits om dagen (ifølge chart.dk). Næste uge havde sitet 600 hits/dagen. Dette tal steg næste uge til 1200 hits/dagen. Herfra gik det ikke så hurtigt opad i popularitet, da serveren ikke kunne trække flere brugere. Jeg har lige investeret i en ny "super-server" (100 mbit forbindelse, 2 x Pentium Xeon 2,8 Ghz), hvilet har gjort spillet endnu mere populært. I dag har siden haft ca. 2000 unikke hits (stigning på 400 hits siden i går), og dette tal forventes større i morgen.

Det jeg prøver at sige, er at sitets popularitet stiger med en utrolig hastighed :-)

Til min store rædsel finder jeg ud af at denne popularitet resulterer i meget servertrafik, hvilket koster mange penge. Eftersom dette (indtil videre) kun er mit hobbyprojekt har jeg ikke intensioner om at store dele af min månedsløn skal gå til udgifter til siden. Her kommer "i" ind i billedet.

Jeg er interesseret i et samarbejde med en investor/sponsor, der mere eller mindre kan dække disse serverudgifter. Det skal siges, at det i erhvervsmæssig sammenhæng er forholdsvis "lille" summer vi snakker om.

Samarbejdet kan være alt lige fra konkurrencer til bannerfremvisninger.

Håber på svar, det ville være synd at nedlægge dette spil, som har så stor potentiale i sig.

NB: Jeg ville også blive glad, hvis nogen kunne komme med forslag til andre måder eller andre steder end eksperten.dk, der kunne hjælpe mig med at dække mine serverudgifter.

med venlig hilsen
- Rasmus Nielsen
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. maj 2004 - 23:03 #1
Alternativet kunne være, at man lavede et klientprogram til dit spil. Dvs, et program man downloader, og arbejder med (mht indstillinger, hold, osv). Programmet kunne så downloade dine instruktioner, og uploade de nye indstillinger.

Dette gør, at "det tunge arbejde" flyttes, fra din server og til brugerens computer.. Brugerens computer har nemmere ved at trække læsset..

Du skal så finde en arbejdspartner, der kan programmere.
(det bliver desværre ikke mig)

- Det var bare en alternativ løsning..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. maj 2004 - 23:08 #2
Du kan f.eks. kigge kategorierne:

Job-Opgaver - http://www.eksperten.dk/spm/Job-opgaver/
Programmeringsopgaver - http://www.eksperten.dk/spm/Opgaver/Programmeringsopgaver/

-- Husk Eksperten regel §2.1.11 på http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede duckie2 Nybegynder
19. maj 2004 - 00:22 #3
Hejsa

Kontakt mig og vi ser om ikke vi kan finde ud af noget!

på kboysen @ mail . dk
Avatar billede cbp Nybegynder
19. maj 2004 - 06:38 #4
Hvis du ligger din emailadresse eller kontakter mig på claus@bakpedersen.dk så kan vi måske finde ud af noget. Jeg har lavet www.websporten.dk så et samarbejde ville også være muligt.
Avatar billede giang Nybegynder
19. maj 2004 - 08:33 #5
Får man som investor en andel i siden? Hvor stor andel? og hvor meget skal man indskyde?

Vi har stor erfaring i drift af kommercielle websites, og jeg er sikker på at vi sammen kan gøre vman.dk til en god forretning.
Avatar billede dna Nybegynder
19. maj 2004 - 09:58 #6
Dit spil ligner meget (i koncept) spillet www.cs-manager.com - her betaler brugerne vist nok 10,- for 3 måneder (via SMS), som så kan dække serveromkostninger.

Overvejet den løsning?

dna
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 16:42 #7
razmuz.dk: Som jeg kan se på nuværende tidspunkt er serveren hosted på en flatrate.dk linje .... Her er der da ingen trafik afgifter på.
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
19. maj 2004 - 17:08 #8
Tak for de mange gode svar indtil videre.

giang -> hvordan kontakter jeg dig? Du skriver "vi", men ikke hvem "vi" er :-)

cyberfinn -> vman.dk er endnu ikke blevet redelegeret til den nye server.
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
19. maj 2004 - 17:39 #9
dna -> er det ikke teknisk kompliceret at etablere sådan en sms-ordning- ved du hvor man kan få hjælp eller lign. til det?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 17:42 #10
Kontakt SMS A/S - www.smsas.dk

Det er dem næsten alle har smsaftale med. Ellers kan du prøve at kontake www.ngdc.dk de er også meget professinelle.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 17:44 #11
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 17:45 #12
Avatar billede procept Nybegynder
19. maj 2004 - 18:04 #13
kontakt mig måske kan der findes en løsning : 1web[at]1web.dk
Avatar billede giang Nybegynder
19. maj 2004 - 20:32 #14
razmuz.dk>> Vi er internetvirksomheden HEPHEY (www.hephey.dk). Vi driver en række websites, f.eks. www.webopskrifter.dk, www.vittighed.dk, www.webhostpriser.dk og www.abcmobil.dk

Hvis du ønsker flere referencer oplyser jeg naturligvis gerne det.

Jeg kan kontaktes på info@hephey.dk, og jeg kommer naturligvis gerne med nærmere beskrivelse af vores virksomhed og med mine idéer til hvordan alle parter kan få gavn af et samarbejde.
Hvis du har spørgsmål siger du naturligvis også bare til.
Avatar billede lasbas Nybegynder
21. maj 2004 - 12:22 #15
Hej Rasmuz

Jeg er også interesseret...

Jeg har kr. 100.000,- + til den rigtige ide (din lyder meget lovende)

jeg ved hvordan du snildt kan få 20.000 unikke brugere (eller mere) hver dag (på meget kort tid - ca 3-4 mdr)

jeg er en haj til markedsføring...

jeg ved hvordan du laver profit på din ide (og det er ikke småpenge jeg snakker om)

jeg er en ildsjæl der brænder for at blive selvstændig...

Jeg har ALDRIG opgivet noget jeg er startet på...

PT er jeg igang med min 2 uddannelse (IT & Teknologi) på teknisk skole

jeg er 37 år og har masser af erfaring i bagagen...

fujitsu2@ofir.dk

MVH: lasbas
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
02. juni 2004 - 00:02 #16
Et site som dit er præcis hvad jeg lige går og leder efter.
Jeg er agent for et stort amerikansk annoncenetværk, som lige P.T. leder efter inventory (altså annonceplads) i Europa, i forbindelse med en større forretningsudvidelse. Vi kan tilbyde fordelagtige banner- og pop-up-programmer, der langt hen ad vejen kan skræddersyes til dine ønsker og behov.

Hvis de nævnte besøgstal holder stik, skulle du nemt kunne betale en server samt endda kunne hæve en fin profit med vores programmer.

Skriv til mig på jes@10-4media.dk eller ring til mig på tlf. 28 14 42 67 for mere info.

Venlig hilsen Jes Kaliebe Petersen
Avatar billede duckie2 Nybegynder
02. juni 2004 - 08:26 #17
Jeg har skrevet til manden for laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid siden!

Har virker overhoved ikke interesseret og har ikke svaret!!!

Desuden er det VILDT uproff. bare at lukke siden ned ...... så mange penge kan de sQ da ikke koste at holde det kørende!
Avatar billede dna Nybegynder
02. juni 2004 - 08:42 #18
Har du overhovedet prøvet et alm. webhotel? Eller er det udelukket for et site af den størrelse? Syntes da ikke at 1500-2000 hits dagligt lyder som meget for en server?

dna
Avatar billede lasbas Nybegynder
05. juni 2004 - 23:58 #19
Det ville være rart med en kommentar fra rasmuz.dk i denne tråd... ?
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
16. juni 2004 - 22:52 #20
Først og fremmest, undskyld jeg ikke har "kommenteret" på denne tråd i for lang tid.

Duckie2 -> Det forstår jeg ikke, så vidt jeg ved har jeg skrevet tilbage til alle der har skrevet til mig. Og ja, det er "VILDT" uproft, siden er nemlig lavet 100% som en hobby i min fritid.

Dna -> Jeg tror ikke et alm. webhotel er kraftig nok. Problemet er at der bruges rimelig meget "serverkraft pr. bruger der besøger siden", hvis man kan sige det sådan, i forhold til et normalt site.

Jeg beklager og takker til jer der har brugt tid på at få et samarbejde op at køre med mig. Det er første gang jeg forsøger mig med et kommercielt site. Jeg er  blevet "forskrækket" over hvor meget folk ønsker retur for sådan et samarbejde og hvor lidt værdi sådan et spil egentlig har. Jeg mener at dette spil er mere værd, end de forskellige "investorer" herfra eksperten har været villige til at ligge i spillet. Derfor vælger jeg at forsøge på egen hånd, evt. i samarbejde med det firma jeg pt. selv arbejder i.

Tak for hjælpen til alle der har brugt tid på dette indlæg.
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
10. juli 2004 - 00:52 #21
Jeg lukker og slukker...