Avatar billede mrjingles Nybegynder
18. maj 2004 - 20:33 Der er 6 kommentarer

Udskifte ?vis=200 med mappe?

Jeg har et nyhedssystem der viser en nyhed således:

www.mitsite.dk/shownyhed.asp?nid=2000

Det er jo meget godt, men det var nu federe hvis den så sådan ud:

www.mitsite.dk/nyhed/2000

Jeg har set det flere steder, så jeg ved det kan gøres. Mit spørgsmål er nu. Hvordan gøres det nemmest og mest hensigtsmæssigt?
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. maj 2004 - 20:45 #1
I dit eksempel sender du jo en variabel med request.querystring.
I det andet er det vel undermapper. Der ligger en index-fil i mappen der hedder 2000, eller?
Har ikke set at man kan sende variabler i ASP på den måde. Dermed ikke sagt at det ikke er muligt, men som sagt ikke noget jeg kender til.
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. maj 2004 - 20:47 #2
Du kan jo bare bruge POST-metoden istedet fo GET, så kommer det ikke i adressefeltet.
Avatar billede mrjingles Nybegynder
18. maj 2004 - 20:48 #3
Det behøver bestemt ikke være asp.

Eksempler:

http://www.kendte.dk/nyheder/4910
Avatar billede mrjingles Nybegynder
18. maj 2004 - 20:49 #4
Og post metoden er jo ikke en løsning når jeg ønsker mulighed for at linke direkte til nyheden.

Tweakup.dk kan også

http://www.tweakup.dk/forumnew/read/42580/
Avatar billede mrjingles Nybegynder
18. maj 2004 - 20:50 #5
Selvfølgelig kan jeg oprette en mappe manuelt og kopiere en default fil ind der viser nyheden. MEN kan det ikke gøres smartere?
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. maj 2004 - 20:55 #6
http://www.eksperten.dk/spm/499918
Det samme her i dette spörgsmål, spörg mig ikke hvordan, men der er sikkert en logisk forklaring.