Avatar billede donnielsen Nybegynder
18. maj 2004 - 18:37 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

DvD spil på pc

Jeg har en pc med amd1700+ geforce4 64 mb grafikkort
256 mb ram
Sony dvd-rom ddu1621 (driver v. 5.1.2535.0
Philips 48x brænder

Jeg har købt et spil på dvd rom
Farcay/actionspil.

Når jeg starter spillet op kommer følgendene meddelelse

cd/dvd emulation softvare has been detectet.
Please disabele all cd/dvd emulation software and re-start the game

???? og hvad er det så lige der er galt eller den vil have mig til
Avatar billede hmortensen Nybegynder
18. maj 2004 - 18:40 #1
Har du nogle virtuelle drev ?

Fx. Daemon tools
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
18. maj 2004 - 18:41 #2
Det betyder, at hvis du har noget cd/dvd emulations software, skal det disables, hvis du ønsker at spille spillet.
Nogen kunne tyde på at du har et program som alcohol eller deamon tool installeret, der opretter et virtuelt drev.
Du kunne evt. tjekke denne computer om der er flere cd-ikoner end du har cddrev :)
Avatar billede donnielsen Nybegynder
18. maj 2004 - 18:45 #3
mig bekendt ligger der ikke nogle programmer ,måske en imige af opsætningen
eller norton antivirus
jeg forstår ikke hvad et emulations program går
Avatar billede hmortensen Nybegynder
18. maj 2004 - 18:47 #4
Hvis man har et image af en cd/dvd (.iso|.cue/.bin|.nrg), så kan man få windows til at tro at cd'en brændt ud, og sat i et drev, så man sparre en skive
Avatar billede donnielsen Nybegynder
18. maj 2004 - 18:53 #5
Ja man kan jo næsten få lyst til at køre ud til maskinen og ved selvsyn se om der er noget der bimler i baggrunden
men drengen vil såmænd bare køre sit spil.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
18. maj 2004 - 18:56 #6
Er det ikke din computer? :S
Avatar billede donnielsen Nybegynder
18. maj 2004 - 18:59 #7
jo /nej min søn har den på ubestemt tid
jeg har da selv et par mere gg.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
18. maj 2004 - 19:01 #8
hehe men det er jo lidt svært at hjælpe hvis du ikke fysisk kan se computeren :p
Avatar billede donnielsen Nybegynder
18. maj 2004 - 19:07 #9
Nu er jeg jo en herre langt oppe i alderen, så min fat tabel er nok ikke helt så pålideligt, og han kan jo lige have instaleret et nyt program fra nettet,
Fx. daemon tooels hvad bruger man den type programmer til
oprindelig er den købt gennem tdc.

jeg vender tilbage i morgen, for sandelig om i ikke skal have jeres point.
Avatar billede tubber Juniormester
18. maj 2004 - 20:30 #10
Jeg er ikke så meget inde i det med emulering, jeg har selv et dvd drev med tilhørende driver og software, i mit tilfælde powerdvd....

Jeg har bemærket at den kan kører filer fra HD, også dvd film der er lagt ind på maskinen, kan det være sådan noget ?
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
18. maj 2004 - 20:33 #11
nej nej :)
PowerDVD er bare et program, der både kan afspille film fra harddisk og film fra cder.
Den måde man oftest kan se om man har noget emulationssjov liggende, er ved at se om der er flere cd-ikoner inde i denne computer, end man har fysiske cddrev i computeren :)
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
19. maj 2004 - 08:05 #12
hmmm lige en ting, jeg er ikke så sikker på at han overhoved kan kører farcry på den maskine, har selv en xp1800+, 512mb ram, GF fx5200xt 256mb, og jeg har måtte opgive at kører spillet...
Avatar billede tubber Juniormester
19. maj 2004 - 12:56 #13
Efter min overbevisning så skulle i begge kunne kører spillet men jeg prøver lige at se om jeg kan finde noget mere
Avatar billede tubber Juniormester
19. maj 2004 - 13:16 #14
Her kan i se hvad spillet kræver:

http://www.farcry.ubi.com/system.php

Så i burde begge kunne kører det :)
Avatar billede donnielsen Nybegynder
19. maj 2004 - 19:35 #15
Har klaret opgaven
I øvrigt et dejligt spil
Der lå et lille program i baggrunden, så sønike slipper med en advarsel og fradrag i arven
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
20. maj 2004 - 07:45 #16
det er nu ikke noget problem for mig mere, har fået ny comp, amd64 3200+, 1024mb ram, radeon 9600xt 256mb ;-))