Avatar billede narnia Nybegynder
18. maj 2004 - 13:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg den her knap?

Hej..

Jeg vil gerne lave den her knap : http://imint.com/demos/magic/demo1068.htm

Hvordan gør jeg det i Flash? Jeg ved godt at jeg bare kunne hente en eller få en til at lave den, men jeg vil gerne vide, præcis hvordan jeg gør..

Kan I hjælpe mig?

:o)  Narnia
Avatar billede mortensf Nybegynder
18. maj 2004 - 13:48 #1
Det er ikke i flash, men derimod en javaapplet. Du kan downloade sourcekode på http://www.dynamicdrive.com/ så kan du se hvordan man laver den.
Avatar billede narnia Nybegynder
18. maj 2004 - 14:05 #2
Hej..

Jeg ved det godt :o), men det må være muligt at lave noget lignende i Flash?
Avatar billede le_bon Nybegynder
18. maj 2004 - 14:14 #3
Hint:

Lav er transperant knap med følgende action:
on(rollOver){
  knapmc.gotoAndPlay("over");
}
on(rollOut){
  knapmc.gotoAndPlay("out");
}

Lave et Movieclip og giv det instancenavnet: "knapmc"
I knapmc laver angiver du framelabels der hedder "over" og "out" , for henholdsvis den animation der skal vises når du fører musen hen over knappen, og henholdsvis den animation der skal vises når du flytter musen.

Prøv engang!  c",)
Avatar billede narnia Nybegynder
02. juni 2004 - 13:23 #4
Tak.. Jeg fik ikke brug for det - men det virker, så du skal se'fø'li' have dine point...
Avatar billede narnia Nybegynder
02. juni 2004 - 13:24 #5
Hey... Hvordan gav jeg lige mig selv points'ne??? Jeg ville give dem til le bon
Avatar billede le_bon Nybegynder
02. juni 2004 - 19:34 #6
hehe....godt spørgsmål!  ;o)

Du kan oprette et spm mere og give mig points på den måde.

Mvh. le_bon