Avatar billede volli Nybegynder
17. maj 2004 - 20:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mangler seriel kabel forbindelse til UPS

Hej
Jeg har en APC 650 pro ups stående hvor jeg mangler seriel kablet.
Det er ikke noget problem at fremstille et sådant kabel, hvis bare nogen havde en forbindelses plan over det.

Jeg har prøvet både med null-modem og almindelig seriel, men det virker ikke.
Avatar billede gyraf Nybegynder
18. maj 2004 - 11:35 #1
Det skulle altså være et standard seriel-kabel:

"...The connection between the APC back-ups and your PC is made using a standard serial cable..."

fra: http://www.targetpc.com/hardware/ups/apc_650/

Jakob E.
Avatar billede volli Nybegynder
18. maj 2004 - 19:38 #2
Tja, det skrives der i artiklen. Men samtidig skriver han lige forinden at der medfølger en blanket man skal udfylde, hvorpå APC sender kabler samt software, hvilket han iøvrigt heller ikke forstår, hvorfor de gør på den måde.

I brugsanvisningen er der en kort skitze over db-9 stikket på ups'en.
Jeg kan ikke genkende nogen form for standart i det.
Man bruger bl.a. pin 1 som Rx  normalt er det Data Carrier Detect.
og værre endnu pin 4 som ground, normalt er det Data Terminal Ready.

Så det er vist kun stikene som er standart.

Volli
Avatar billede volli Nybegynder
18. maj 2004 - 23:08 #3
Så var jeg heldig med at finde et diagram som virker selv.
Til dem som måtte være interesseret sender jeg lige linket med her.

http://www.sibbald.com/apcupsd/3.8manual/cables.html

Tak for interessen.

Volli