Avatar billede c-3po Nybegynder
14. februar 2001 - 15:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af flere ISP\'er i Cisco PIX Firewall

Jeg vil gerne have min PIX firewall til at route pakker til 2 forskellige ISP\'er

på netkortne sidder følgende

1: Router til ISP 1
2: Router til ISP 2
3: WEB servere ( port 80 åben )
4: WAN router til anden adresse
5: Internt Netværk + Mail server ( port 25 er åben på mail serveren )

jeg vil gerne have WEB / Mail serverne til at køre på ISP 1 og det interne netværk + WAN link til at køre på ISP 2

hvordan sætter jeg ROUTE/NAT/STATIC/GLOBAL op til dette
Avatar billede fcs Novice
14. februar 2001 - 15:17 #1
HMMM. 300 point, brugeren oprettet idag?? Er det ikke lige lovligt mange point at bruge den første dag? Nu har du jo ikke flere tilbage!
Avatar billede c-3po Nybegynder
14. februar 2001 - 15:55 #2
joo  Men det er jo ikke et let spørsmål, jeg tror ikke der er nogle der gider at svar på dette hvis jeg kun giver 30 point. kunne du ikke tænke dig komme med et foreslag til en løsning!!!!!!!!
Avatar billede fcs Novice
14. februar 2001 - 16:02 #3
Jeg tror såmænd ikke at der er den store forskel på folks \"arbejdsvillighed\" her på eksperten om så spørgsmålet er til 100 eller 300 point. Jeg har set folk få besvaret relativt komplekse ting for 5-30 point, men det er da helt OK at du gerne vil give en god slat point for et svar på et komplekst spørgsmål. Man kan jo altid hæve antallet af point senere, hvis det bliver nødvendigt. Jeg har desværre ikke nogle erfaringer med Cisco-produkter, så jeg kan ikke rigtigt hjælpe dig! Held og lykke fremover ;-)
Avatar billede j.rose Nybegynder
02. marts 2001 - 22:40 #4
Nu ved jeg ikke om det hjælper dig men se Cisco faq på http://www.cisco.com/warp/public/110/pixfaq.html
Her er blandt andet:
Q. Can I connect two different ISPs to my Cisco Secure PIX Firewall?
A. Yes. However, this setup will require an additional gateway router. The Cisco Secure PIX Firewall was designed to only handle one default route. Connecting two ISPs to a single Cisco Secure PIX Firewall means that the Cisco Secure PIX Firewall would need to make routing decisions at a much more intelligent level. By using a gateway router, the PIX continues to send all of its traffic to one router. That router can then route/load balance between the two ISPs.
Held og lykke :-)