Avatar billede spursfc Nybegynder
14. februar 2001 - 12:42 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

DivX-film hakker!!!

Hejhej

Jeg har et problem med at mine divx-film hakker når jeg ser dem!

Min computer er en amdk6-2 450MHz med 128MB ram. Mit grafikkort er et Voodoo4 4500 AGP. Så jeg kan ikke se nogen grund til at det hakker?

På forhånd tak for hjælpen!
Peter
Avatar billede redbastard Nybegynder
14. februar 2001 - 12:54 #1
det er dit graffikkort der er noget lort
Avatar billede milo Nybegynder
14. februar 2001 - 13:01 #2
Din computer er ikke god nok, specielt ikke dit grafikkort...divx kræver en del at køre !! og ikke afvise, for det er det rigtige svar...red\'s svar var ligeså rigtigt...
Avatar billede milo Nybegynder
14. februar 2001 - 13:02 #3
svarene behøver ikke altid være det man vil høre !

Men luk evt. alle programmer der kører i baggrunden...fx antivirus prog. hvis du har det...
Avatar billede redbastard Nybegynder
14. februar 2001 - 13:05 #4
divX kræver som absolut minimum en 300 mhz pentium II og dit grafikkort er problemet
du kan evt. afhjælpe det lidt ved ikke at se film i fuld skærm
Avatar billede spursfc Nybegynder
14. februar 2001 - 13:06 #5
Et voodoo4 4500 AGP-kort med 32MB ram burde da være nok når folk med et 8MB ram kan køre filmene uden at de hakker!
Avatar billede spursfc Nybegynder
14. februar 2001 - 13:07 #6
er 450mhz amd ikke bedre end 300 mhz pentium?
Avatar billede redbastard Nybegynder
14. februar 2001 - 13:09 #7
vent lige lidt så skal jeg vise dig det
Avatar billede spursfc Nybegynder
14. februar 2001 - 13:10 #8
Er et riva tnt2 32MB grafikkort bedre end voodoo\'en?
Avatar billede spursfc Nybegynder
14. februar 2001 - 13:10 #9
Hvad for et grafikkort skal man have???
Avatar billede redbastard Nybegynder
14. februar 2001 - 13:12 #10
Avatar billede redbastard Nybegynder
14. februar 2001 - 13:14 #11
Avatar billede spursfc Nybegynder
14. februar 2001 - 13:15 #12
kan ikke åbne siden!
Avatar billede spursfc Nybegynder
14. februar 2001 - 13:16 #13
Kan ikke åbne nogen af siderne!
Avatar billede makse Nybegynder
14. februar 2001 - 13:31 #14
Hvis du bruger windows mediaplayer til at afspille filmene med, så kan det være derfor. Den bruger mange resourcer.

Prøv en anden afspiller.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. februar 2001 - 14:47 #15
Avatar billede madizone Nybegynder
14. februar 2001 - 17:50 #16
I er sgu hurtige til at uddele ørertæver til problemet.
Kære venner - jeg har et Riva TNT 16 MB fra 1998, og det køre DivX uden nogle problemer.
Et Voodoo4 4500 er et fremragende kort, og hvis en af mine venner kan se DivX på et Creative Banshee som er baseret på Voodoo2 så skal i sgu\' ikke komme og fortælle mig at Voodoo4 ikke duer.
Spursfc, problemet er din processor.
Og det er det eneste!
Forklaring :
DivX er baseret på MPEG teknikken.
De fleste DivX-filer er de såkaldte DVD-rips.
MPEG ligger normalt i 320x240 pixels og kræver en 150 MHz for at afspille korrekt.
DivX ligger i 640x480(380 hvis det er widescreen).
Min CPU er en K6-2 450@500, den kan klare Widescreen DivX-filer uden problemer, men almindelig 4:3 film, kan ikke afspilles - her skal hele skærmen nemlig fyldes ud.
640x480 giver 4 gange mere end 320x240.
Derfor skal der også ca. 4 gange mere kraft til, og 4 gange 150 MHz giver 600 MHz.

Widescreen filer har kun en sortstreg i bunden og i toppen, derfor skal der ikke dekodes noget der.

I korte ord : Din CPU er ikke hurtig nok til alle DivX-film, kun Widescreen kan spille tip top.

En simpel tommelfingerregl for DivX-afspilning er, nyere Pentium3, Duron eller T-bird/Athlon.

Grafikkortet er rimelig irrelevant i den her sag.
Alle med et 8 MB grafikkort og skulle kunne afspilles DivX - der er naturligvis nogle undtagelser!
Avatar billede madizone Nybegynder
14. februar 2001 - 17:52 #17
HOV!!!
Der er jo uddelt point.
øv altså!
Avatar billede spursfc Nybegynder
14. februar 2001 - 18:53 #18
tusind tak til madizone
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
14. februar 2001 - 23:03 #19
Jeg vil også lige indskyde, at det også har noget med biraten at gøre. Jo højere den er, jo mere hakker filmen. Så prøv at ha´ den omkring de 1000. Efter min erfaring, mener jeg at det er bedst der omkring, dfa jeg selv til tider laver nogle divx film, men det var selvfølgelig også bare et råd.
Held og lykke...

Avatar billede redbastard Nybegynder
15. februar 2001 - 08:56 #20
her var et uddrag for den side du ikke kunne [bne
Video

There are two important thing the hardware should do in good quality when playing back video. Hardware Motion Compensation (HWMC) doesn\'t make picture quality better (most software player has very good algorithms) but it can make huge difference on slower cpus. Both the Savage2000 and the GeForce2 MX has HWMC built in, the Voodoo4 doesn\'t. What matters when talking about quality is upscaling. Since most DVD uses 720*480, the videocard has to upscale the movie when playing in full screen. DivX videos has smaller resolution, so the upscaling quality counts even more. First I tested with Madonion\'s Video2000, a good (and only) video test. The upscaling quality of the GeForce was almost as good as the ViperII\'s. I have started to doubt when I saw Stigmata DivX on both cards. The GeForce\'s picture was much more blocky. I upscaled Video2000\'s test picture with a high quality software filter:

og kom så ikke her og fortælle mig at voodoo 4 er et fremragende graffikkort
og det er sikkert rigtigt madizone at processoren er for lille men det er nødvendigvis ikke det eneste
Tak for Kaffe
Avatar billede spursfc Nybegynder
15. februar 2001 - 09:53 #21
hr. larsen hvor finder man biraten henne???

på forhånd tak!
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
15. februar 2001 - 11:34 #22
Birate er nu ikke en man lige sådan kan finde. Det er kun hvis du f.eks. laver en en film/hjemmevideo, så kan du her bestemme om den skal du vil capture i en birate på 1000, eller, ja lige hvad du har lyst til, dog er der en max birate, hvor prosesseren siger at det ikke kan klare mere, ved mig er det omkring 6000. Så hvis du f.eks. har downloadet en divx film, så kan du sessvære ikke bare redigere i biraten.
Avatar billede madizone Nybegynder
15. februar 2001 - 14:37 #23
Jamen, klåge aage.
Når jeg ser DivX, så scaler mit 16 MB TNT-kort altså fint selvom filmen ligger i 640x380 så kommer den let op i de 800x600 jeg kører.
Banshee kan også skale.
Men det er rigtigt, at hvis grafikkortet ikke understøtter scaling, specielt af højopløsningens video - så skal der noget mere CPU til på den front, men når en 450 MHz K6-3 clocket til 500 MHz kan afspille DivX med et Banshee, og at min K6-2 450 MHz clocket til 500 også kan og jeg bruger TNT, så skal du sgu\' fortælle mig at Voodoo4 4500 ikke kan.
Men hvis spursfc er så glad for DivX, så vil jeg da gladeligt bytte mit TNT 16 MB for sådan et Voodoo4 4500 på 32 MB, ikke?
Avatar billede madizone Nybegynder
15. februar 2001 - 14:43 #24
Og det skal lige nævnes at HWMC ikke understøttes af TNT eller Banshee, og nok heller ikke Voodoo4 så, men det som spursfc vil have er reelt 25 billeder i sekundet - ikke 15 billeder og 10 \"motion-blur\" billeder.
Og uanset hvor meget du snakker, så kan du ikke overbevise mig om at der nogen specifik DivX-format dekoderchip på et GeForceMX eller Savage Viper.
Det er ren og skær CPU-kraft vi taler om - og så naturligvis den her, bilinear-scaling funktion til når filmen skal spilles full-screen!
Avatar billede spursfc Nybegynder
15. februar 2001 - 15:32 #25
Hvordan får man clocket sin processer???
(endnu et spørgsmål fra den uvidende!)
Avatar billede madizone Nybegynder
15. februar 2001 - 15:49 #26
Det er en meget teknisk sag.....
På nogle bundkort kan det gøres i BIOS\'en(det lille blå indstillingsprogram man kan få frem når man trykker på DELETE ved opstart), og andre skal der flyttes nogle såkaldte jumpere på computerens bundkort.

Men det er et nyt spørgsmål, og derfor : POINT!
Avatar billede spursfc Nybegynder
15. februar 2001 - 16:02 #27
fair nok!