Avatar billede skovborg Nybegynder
15. maj 2004 - 23:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

vnc kontrol over det faktiske skrivebord

Hej Alle i kloge
Jeg har installeret vnc på min nye server der kører mandrake 10.
Alt er bare dejligt og jeg er næsten glad.
Jeg skal blandt andet bruge serveren til at afspille mp3 filer på derfor har jeg købt en lille 4 tommer skærm som benytter tvout. Mit problem er nu at jeg nemt kan fjernstyre serveren men jeg kan ikke få noget billede på skærmen, da skærmkortet naturligvis ikke ved hvilket skærmbilled det skal vise... derfor vil jeg blive glad hvis der var en eller anden der viste hvordan man sætter vnc op til at fjernstyre der faktiske skriveborg og ikke lave et nyt.

Med venlig hilsen
Morten Skovborg
Avatar billede jgammelg Nybegynder
16. maj 2004 - 01:06 #1
Avatar billede skovborg Nybegynder
16. maj 2004 - 18:50 #2
Jeg kan ikke finde det jeg skal bruge nemlig det at der kun skal være et aktivt vindue.
Jeg har allerede fået installeret vnc så den selv starter op. Faktisk er det nu et problem for jeg vil gerne have det fjernet igen... ved du hvilken kommando der kan gøre det?? Det er en rigtig haj der har installeret vnc så den starter op automatisk.
Avatar billede skovborg Nybegynder
15. juni 2004 - 14:46 #3
kom nu er der ikke et eneste klogt hovede der kan finde ud af det...
Avatar billede skovborg Nybegynder
29. september 2004 - 22:30 #4
ikke en skid sorry jeg lukker