Avatar billede eds Nybegynder
15. maj 2004 - 19:36 Der er 15 kommentarer

Smtp server som virker hos alle udbydere

Hej jeg mangler en smtp server som jeg kan forbinde til, da jeg lige har fået en bærbar pc, jeg bruger normalt stofanet med smtp server: mail1.stofanet.dk, det virker også fint nok så længe jeg er et sted hvor man kan bruge stofanet, men hvis jeg nu er et sted hvor at de bruger webspeed, så kan jeg ikke sende mails, så skal jeg gå ind og ændre på smtp serveren så den bliver til: smtp.mail.dk, det vil jeg gerne have lavet om på, så mit spørgsmål er: kender i en smtp server som man bare kan bruge ligegyldigt hvilken udbyder man har?

På forhånd tak
Avatar billede knudgert Nybegynder
15. maj 2004 - 19:53 #1
Er ikke muligt.
Det er for at undgå virus- og spamspredning, at man kun kan bruge den udbyders smtpserver, som man er opkoblet med.
Man kan købe plads på et mailhotel, som har deres egen smtpserver, som så vil kunne bruges.
Men bl.a. TDC har spærret for at man kan bruge andre smtpservere end deres egen, så den er heller ikke fuld brugbar.
Så du kan ikke gøre meget andet end det du gør nu eller evt. bruge webmail.
Avatar billede anddk Praktikant
15. maj 2004 - 19:59 #2
Ellers skal du ud og se om du kan finde et program der kan være smtp server lokalt på din Pc. Ved ikke om det findes, men det gør det sikkeret.
Avatar billede eds Nybegynder
15. maj 2004 - 19:59 #3
Surt :(
Avatar billede anddk Praktikant
15. maj 2004 - 20:04 #4
Avatar billede knudgert Nybegynder
15. maj 2004 - 20:12 #5
>anddk
Han vil ikke kunne bruge den. da lige netop de fleste udbydere ikke tillader at man bruger andre smtpservere end deres egen, som jeg skrev.
Avatar billede anddk Praktikant
15. maj 2004 - 20:26 #6
Ja, men jeg mener godt du kan bruge din egen til at sende med, når du er på / bag udbyderens net. De har normalt bare spæret deres smtp server udefra af for at undgå misbrug som du er inde på, men så burde han kunne bruge sin egen lokale smtp server, denne vil jo ikke være spæret.
Avatar billede knudgert Nybegynder
15. maj 2004 - 21:01 #7
Jo, der er hos de fleste udbydere spærret for port 25.

Det er ihvertfald ikke muligt hos TDC.
Avatar billede anddk Praktikant
15. maj 2004 - 21:31 #8
Køre selv med egen smtp server hos teledk (webserver der sender mail ud) hvor port 25 også er spæret. At port 25 er spæret betyder kun at den ikke kan tilgås ude fra af og det skal han jo ikke bruge.

Hvis han installeret en lokal smtp server er jeg sikker på at det virkere.
Avatar billede squashguy Nybegynder
15. maj 2004 - 21:47 #9
anddk>tdc adsl/privat har spærret for port 25 udgående, så omkonfigurering kan ikke undgås. Det samme gælder ved andre udbydere som måtte spærre for porten.

tdc/webspeed har dog ikke spærring på port 25.

eds>hvis du sætter en lokal smtp op, kan du konfiguere den med en smart host, de steder hvor port 25 er spærret..
Avatar billede eds Nybegynder
15. maj 2004 - 22:17 #10
ok hvad vil det sige?
Avatar billede squashguy Nybegynder
15. maj 2004 - 22:43 #11
En smart host er det samme som en relay server. Det er udbyderens egen smtp server.
Avatar billede eds Nybegynder
15. maj 2004 - 22:45 #12
kan du hjælpe mig med hvordan jeg sætter sådan en op?
Avatar billede pelle-koster Nybegynder
17. juni 2004 - 21:10 #13
løsningen er enkelt du ændrer bare udgående server til smtp.mail.dk når du er på en tdc linie :) du gør det i funktioner/konti/post/egenskaber/server og når du så er hjemme ved din stofanet går du tilbage til mail1.stofanet.dk
Avatar billede eds Nybegynder
25. juni 2004 - 19:44 #14
Kan man gøre sådan så den selv skifter mellem de 2.
Avatar billede ssp37 Nybegynder
10. august 2004 - 08:22 #15
SMTP server:

http://www.mailme.dk

virker hvergang, for betalende brugere selvf.