Avatar billede (nedlagt profil) Nybegynder
15. maj 2004 - 16:37 Der er 10 kommentarer

AVI og TV-out

Hej

Når jeg afspiller en .avi på min computer kan jeg godt se filmen, men når jeg så sætter min computer til TV'et, så kan jeg se skrivetbordet på windows, men det "Vindue" hvor filmen kører på computeren, er sort på tv'et.

Håber at nogen kan hjælpe

Maygan
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. maj 2004 - 16:42 #1
Avatar billede (nedlagt profil) Nybegynder
15. maj 2004 - 16:46 #2
Billedet er ikke sort/hvid. Billedet mangler på en del af skærmen..
Avatar billede stefmeister Nybegynder
15. maj 2004 - 16:47 #3
Hvilket grafikkort har du ATI eller Geforce?

Du skal ind og rette enten til at din monitor køre film eller tv'et gør.
Du kan også sætte tv'et til at kører film i fuldskærm uafhængig af hvordan skærmen kører.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. maj 2004 - 16:49 #4
Oh - sorry
Læste det ikke sådan - beklager *S*
Avatar billede (nedlagt profil) Nybegynder
15. maj 2004 - 17:02 #5
Det er et ATI på en bærbar HP. Computeren kører filmen fint men den "firkant" hvor jeg kan se filmen på computeren er helt sort på tv'et, mens alt andet står fint på tv'et.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. maj 2004 - 17:13 #6
Har selv en bærbar med ATI-kort. Det er længe siden jeg har prøvet det, men mener fremgangsmåden er sådan:

H-klik på skrivebordet -> vælg egenskaber -> vælg fanebladet Indstillinger -> tryk på knappen Avanceret -> vælg fanebladet Displays og vælg her den rigtige skærm.
Avatar billede (nedlagt profil) Nybegynder
15. maj 2004 - 17:21 #7
Et godt tip, men det har jeg prøvet, jeg har prøvet både men PAL og NTSC (eller hvad det nu hedder)
Avatar billede stefmeister Nybegynder
15. maj 2004 - 17:24 #8
Du kan trykke Properties -> Advanceret -> så kan du vælge noget med Fullscreen video -> den sætter du så til TV'et.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. maj 2004 - 17:24 #9
Hvilke stik bruger du ?
Menr altså det jeg skrev før er løsningen. Sæt også opløsningen ned til 800x600.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
14. juni 2004 - 23:36 #10
Har du fået problemet løst ?