Avatar billede logiq Nybegynder
15. maj 2004 - 13:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ekstern kontakt til SQL server

Hej

Jeg har en Windows 2003 server med MS SQL 2000 Sp3a installeret. Jeg har fin kontakt med den via lokalt netværk, men selv om jeg har åbnet for port 1433 i routeren, så kan jeg ikke fange den via nettet. Hvad gør jeg galt?
Avatar billede trer Nybegynder
17. maj 2004 - 10:22 #1
Hvad type autorisation har du tilladt? Du skal bruge en sql server account, ikke en windows account for at forbinde - og du skal sætte sql server til at tillade mixed mode authentication.

I øvrigt er det en ganske ekstrem risiko at tillade direkte adgang til en sql server via internettet (medmindre du kræver VPN).  Lykkes det at komme ind på din sql server kan man gå overtage kontrollen med din server! (Check evt min artikel i artikel sektionen om Grundlæggende sikkerhed på sql server).
Avatar billede logiq Nybegynder
05. december 2004 - 14:42 #2
Lukker!