Avatar billede lemvigpc Nybegynder
14. februar 2001 - 09:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Aopen AK33 & Duron 800 Mhz

Jeg kan ikke finde noget sted på motherboardet eller i Bios, hvor jeg kan indstille Multiplier eller Vcore.
Er der nogen der har erfaring med OC på dette Board ???
Avatar billede jeanz Nybegynder
14. februar 2001 - 09:20 #1
Det bedst edu kan gøre er at læse i manualen, for ellers kan det være meget svært at sige! Men ellers prøv thetechzone.com der burde du kunne finde svaret!
Avatar billede lemvigpc Nybegynder
14. februar 2001 - 09:53 #2
Der står ingen informationer i manualen !
Avatar billede makse Nybegynder
14. februar 2001 - 10:56 #3
Er der ikke i din BIOS et punkt der hedder Frequency/voltage Control, hvor du kan sætte. (Øverst til højre)
Man kan ikke stille det på bundkortet.

Ellers så hent den sidste nye BIOS opdatering her: http://www.aopen.com.tw/scripts/ftplist.asp?pub/bios/ak33/ak33r109.zip
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. februar 2001 - 13:59 #4
Allerførst, har du fjernet multiplierlåsen på din Duron?
http://www.overclocking.dk/dk/asp/views.asp?table=artikler&id=180

http://www.aopen.nl/products/mb/ak33.htm
ftp://ftp.aopen.nl/pub/images/mb/ax33.jpg

Manualen besiger at der ikke er nogen jumpere eller DIP switches på dit bundkort, og manualen rummer heller ikke aftegning af BIOS, så spørgsmålet er om du via en BIOS update har mulighed for at ændre på multiplier. Ellers er det dig kun muligt at overclocke bushastigheden. Bundkortet understøtter også CPU 5VID funktionen, som betyder at det selv finder Vcore/Voltage for den monterede processor. Det fremgår ikke om du kan ændre det selv.

Xtom` =)
Avatar billede lemvigpc Nybegynder
15. februar 2001 - 14:24 #5
Alt tyder på hvad xtom konkluderer at det er kun bushastigheden der kan justeres, jeg har prøvet den sidste Bios v. 1.09, som ikke afhjælper problemet.

Jeg lader spørgsmålet stå åbent i håb om at andre har erfaringer med lige dette bundkort.
Avatar billede makse Nybegynder
15. februar 2001 - 15:08 #6
Fra: http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rid=21337

This is the biggest Achilles\' heel of this board. Although the KT133 chipset can allow multiplier adjustments to the CPU to be performed from either jumpers on the motherboard or from the BIOS the AK33 doesn\'t support this feature.

Så hvis du ikke har gjort det, så opdater din BIOS.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. februar 2001 - 08:46 #7
Hvad blev resultatet?