Avatar billede -cyruz- Nybegynder
14. maj 2004 - 19:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med harddiske!

mit problem er at jeg har 2 harddiske som jeg gerne vil ha til at køre master og slave, en på 60gb som windows er installeret på og en på 160gb som jeg har mine filer og såen på....når det kun er den på 60Gb der er sat til virker det fint nok men når jeg sætter den på 160gb til samtidig (som slave) kan den kun finde den på 160 og ik den anden....har prøvet at skifte kabel men det virker stadig ik.....nogen der kan hjælpe?
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2004 - 19:42 #1
Det er nærmere dine jumpere på dine harddiske du skal sætte rigtigt! på den med styresystem skal stå som master og den på 160 skal stå som slave.
Avatar billede -cyruz- Nybegynder
14. maj 2004 - 19:44 #2
det gjorde de os....det står selv på kablet hvad der er hvad så det er jeg 100% sikker på jeg ik har gjort galt....men når jeg går det er det kun den ene harddisk den finder...
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2004 - 19:47 #3
det var ikke på kablet jeg snakker om! men på de jumpere på dine harddiske! for mig lyder det nærmere som om at den ene står som "master" og den anden står som "master singel"

for så vil du ikke få det til at virke før du gør noget ved jumperne.
Avatar billede -cyruz- Nybegynder
14. maj 2004 - 19:49 #4
nu er jeg ik helt med....på min harddisk er der 2 stik i....det ene fra strømforsyningen og det andet fra motherboardet....ik?
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2004 - 19:50 #5
Jo det er der! også er der nogle jumpere bag på dem også!
Avatar billede -cyruz- Nybegynder
14. maj 2004 - 19:52 #6
nu er jeg slet ik med....:S
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2004 - 19:53 #7
ved sided af de kabler som du ahr sat til din harddiske der er nogle jumpere! pil den ene ud og kig på den!§
Avatar billede -cyruz- Nybegynder
14. maj 2004 - 19:59 #8
hehe sådan, tak for din tålmodighed :D...smider du et svar
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2004 - 20:07 #9
.