Avatar billede ttopholm Nybegynder
14. maj 2004 - 14:44 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Pureftpd og opret mappe

Når jeg har logget på min pureftpd som kører på redhat

og vil oprette en mappe der hedder \ kan jeg ikke få lov.. siger at det er et ulovligt navn.. har prøvet med /\ og \\ det kan jeg heller ikke... er der et sted man kan sætte det eller hvad.. men hvis jeg logger ind via ssh kan jeg godt. det er bare via ftp'en jeg ikke kan..
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2004 - 16:43 #1
Er det ikke det samme som http://exp.dk/spm/498214 ?

Husk du må ikke oprette samme spørgsmål 2 gange.
Avatar billede skau Nybegynder
07. juli 2004 - 07:52 #2
Du kan ikke oprette en mappe der hedder \ eller / i pureftp, Pureftp sætter din root (ækvivalent til /) til dit hjemmekatalog og da den er kompatibel med windows brugere der jo som bekendt benytter \ istedet for / så beder du den faktisk om at oprette en ny root, det er ikke tilladt i pureftp og giver heller ikke mening.
Derfor kan du ikke lave en mappe der hedder \ - du har den faktisk allerede
Avatar billede ttopholm Nybegynder
07. juli 2004 - 10:13 #3
Har løst problemet for langtid siden...  Men egentlig fed forklaring..