Avatar billede liquid- Nybegynder
14. maj 2004 - 14:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Noget med sessions

Har problemer med at almindelige variabler indeholder det samme som sessions.

Altså $bruger er det samme som $_SESSION['bruger']. Hvordan slås det fra?
Avatar billede chries Nybegynder
14. maj 2004 - 14:42 #1
mener det er register_globals der skal sættes til off. i php.ini eller .htaccess.
http://www.php.net/manual/en/configuration.directives.php#ini.register-globals
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2004 - 14:45 #2
chries: register_globals sørger for at $foo 's værdi bibeholdes hvis den parses til et nyt sted, uden at man først skal $_GET['foo'] eller $_POST['foo'] når den benyttes.

Men generelt er det altid godt at gøre det, ligemeget om register_globals er slået fra eller ej.
Avatar billede chries Nybegynder
14. maj 2004 - 14:50 #3
register_globals gælder også for sessions:
http://www.php.net/manual/en/ref.session.php

If register_globals is disabled, only members of the global associative array $_SESSION can be registered as session variables. The restored session variables will only be available in the array $_SESSION.
Avatar billede liquid- Nybegynder
14. maj 2004 - 14:56 #4
Ok, tak...
Avatar billede liquid- Nybegynder
17. maj 2004 - 19:56 #5
pølser med brød