Avatar billede thesqunk Nybegynder
14. maj 2004 - 14:29 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Vandskade på mobil telefon

Hej Eksperter!

Var på lejrtur (whatever) igår, og sejelde lidt rundt i en to personers gummibåd. Der trængte vand ind, så min Nokia 8210 har ligget i et lille lag vand i cirka 10-15 minutter. Jeg kom i land og fik den skildt ad, så godt som den nu kan skilles ad uden skruetrækker. Den lå ved bålet og i solen i nogle timer, og blev tør. Jeg samlede den igen, og den tændte. Men displayet er tomt. Der er lys og den ser ud til at virke, for jeg kan både modtage opkald, og selv foretage dem. Men skærmen er som sagt tom. Er der nogen der har prøvet noget lignende?
Jeg har prøvet at tørre den i et par minutter med en hårtørrer, men det ser ikke ud til at have hjulpet.
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. maj 2004 - 14:32 #1
Principelt set, skal batteriet fjernes umiddelbart og enheden bør skylles igennem med noget dertil passende for at fjerne skidt og evt. salte der var i vandet. Destileret vand eller en form for kemisk rent sprit (isopropanol måske) kunne være et par bud.

Tror desværre du må sende den til rep... trust me: Du er ikke den første :-)

/JP
Avatar billede thesqunk Nybegynder
14. maj 2004 - 14:38 #2
> Tror du jeg behøver at rense den med vand, spirt osv? Det var almindeligt ferskvand. Og tror ikke at der kan trænge skidt ind i den.
-Og har den godt af at blive skyllet overhovedet? Var en tur i baljen én gang, ikke alt rigeligt? Mener ikke elektronisk hardware bør vaskes :S :P
Avatar billede rs6200 Nybegynder
15. maj 2004 - 16:16 #3
hej du kan købe en ny skærm samt alle andre reservedele billigt og godt hos thansen auto udstyr de handler også med tele dele og pc dele du kan finde dem på nettet  www.thansen.dk    de har forretninger over hele landet snart
Avatar billede thesqunk Nybegynder
07. juni 2004 - 12:20 #4
Hmm.. Telefonen fungerer stadig ikke, så jeg tror jeg lukker.
Deler få point ud, da jeg ikke føler jeg har fået et svar, jeg ikke selv kunne tænke mig til.

Mvh Nikolaj