Avatar billede nicknanders Nybegynder
13. februar 2001 - 22:56 Der er 6 kommentarer

afinstallation af Linux

Jeg har både Windows 98 og Linux installeret. Desværre \"åd\" Linux 12gb. af min harddisk da den skulle partere min harddisk. Så nu ligge jeg inde med 900mb. harddisk til rådighed i windows, og 12gb. i linux. Hvordan får jeg Linux fjernet så jeg atter kan køre ren Windows, og derefter hvordan parterer jeg min hardisk ordentlig så linux kun tager få % af min harddisk istedet for det hele???
Håber nogen gider tage sig tid til en newbie, med stor interesse for Linuxprogrammering.
Avatar billede seider Nybegynder
13. februar 2001 - 23:16 #1
Hejsa

først skal du ahve fat i en af de nyere versioner af linux, eventuelt kan du hente en nyere version af DISKDRUID eller et af de mange andre partitionerings programmer. her kan du så lave størelsen på dine partitioner om.

hvis du gerne vil have et windows program så skal tegnebogen lige flås op, og du skal have fat i pertition magic. alternativt, kan jeg anbefale norton ghost og så ghoste din computer for derefter af formatere disk (lige ind i Fdisk og fjerne partitionerne fra linux (None dos partition :) )).

Held og lykke

/* seider */
Avatar billede billeschou Nybegynder
14. februar 2001 - 09:39 #2
på et eller andet tidspunkt ender det med Partition Magic - det er klart det bedste partitioneringsprogram...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. februar 2001 - 17:19 #3
Dav..

Jeg har kørt Red Hat Linux 7.0 på en \"Ren\" HDD, der lå kun Linux på den HDD.. Da jeg så skulle fjerne Linux, Brugte jeg Partion Magic 6.0, til at fjerne Linux fra HDD\'en.. Det gik da også fint.. End til at jeg, ved en fejl kom til at Boot fra den..  Og den startede Red Hat Linux op!!, den starter ikke Helt op, men prøver at starte Linux op, men da jeg jo har fjernet partitionerne, kan den jo ikke virke..
Jeg prøvede så at Formatere den fra Dos, men den starter stadig op!!

Hvad skal jeg gøre!!

Håber nogen kan hjælpe..

Mvh
René
Avatar billede billeschou Nybegynder
16. februar 2001 - 09:31 #4
fdisk /mbr
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juni 2001 - 09:34 #5
Hvad med at lukke!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. april 2002 - 00:32 #6
Hvad med at lukke??