Avatar billede tct Nybegynder
10. maj 2004 - 16:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvordan skifter man en Vandhane

Jeg ved godt det måske ikke lige er stedet at spørge om sådan noget men jeg prøver alligevel... Hvordan skifter man en vandhane...? Hvad er det for noget fedt man skal bruge for at få den tæt???
Avatar billede halifax Nybegynder
10. maj 2004 - 16:54 #2
Det hedder Unipak - Pakkesalven der ikke tører ind. Fås i en blå/gul blikdåse. Men der skal kke bruges mere end hvad der kan være på enden af en finger. Først vikles noget "pakketvist" (ved ikke hvad det hedder) rundt om gevindene og dernæst smøres pakkesalven ovenpå. Så er den tæt.
Avatar billede halifax Nybegynder
10. maj 2004 - 16:56 #3
Kender du ikke en blikkenslager/blikkenslagersvend eller smed, som du kan få lidt af. Det er meget at købe en dåse selv, for at få til en enkelt vandhane.
Avatar billede perj Nybegynder
10. maj 2004 - 16:57 #4
Det hedder paksalve, og købes i små pakker sammen med pakgarnet i din nærmeste byggemarked.
Avatar billede tct Nybegynder
10. maj 2004 - 17:01 #5
jeg siger mange tak for hjælpen... Den ene kan smide et svar her den anden på http://www.eksperten.dk/spm/498003 så er der point...
Avatar billede halifax Nybegynder
10. maj 2004 - 17:02 #6
Håber du får held med opgaven. Det er ofte lettere at udskifte til en ny vandhave end at sætte nye pakninger i en gammel. Især hvis det er en "combihane" til både koldt og varmt vand.
Avatar billede halifax Nybegynder
10. maj 2004 - 17:05 #7
Hov - Du kan lade perj lægge et svar her også. Så deler vi pointene. Det andet spm. kan du lukke ved selv at lave et svar og akceptere det. 50p til hver synes jeg er nok for den opgave. Hvad synes perj?  :)
Avatar billede tct Nybegynder
10. maj 2004 - 17:07 #8
Lige til perj: Det der paksalve er det, det som skal uden å¨pakgarnet som halifax kalder unipak?
Avatar billede halifax Nybegynder
10. maj 2004 - 17:14 #9
Ja uden tvivl. Det kan ikke være andet. Men lad blot perj kommntere.

Ser det er for sent med pointdeling. Siger mange tak.
Avatar billede perj Nybegynder
10. maj 2004 - 17:49 #10
Ja, det er rigtigt, men husk lige for en ordens skyld på, at det ikke er noget man selv må gøre - der skal en fagmand til, men sådan er der jo så meget. Faktisk kan du også bruge gevindtape, men forskellen er at du så ikke kan justere hanen. (dreje baglæns).
Avatar billede jonasm Nybegynder
10. maj 2004 - 21:41 #11
Ring efter en håndværker?