Avatar billede coldray Nybegynder
09. maj 2004 - 20:00 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

NTFS filsystem!

Jeg har en server, som har set bedre tider, hvilket vil sige at den sådan set ikke vil starte op.

Og så har jeg en lidt ældre maskine, som jeg har installeret min win2k-server software på, og nu vil jeg selvfølgelig gerne have de gamle data (websider og lign) der ligger på den anden disk.

Problemet er, at disken er formateret med NTFS-filsystemet, og selvom at den "nye" server selv kører med NTFS på dens HD, kan den ikke læse den anden disk (ingen relevans - i know :)..

Men.. jeg vil virkelig gerne have de data ud, der ligger på disken!

- ColdRay
Avatar billede coldray Nybegynder
09. maj 2004 - 20:16 #1
Jeg har prøvet at sætte den omtalte disk som master, da der allerede ligger windows 2000 server på den disk.. og den giver denne fejl: "Inaccessible_Boot_Device".. Er drevet kaput?

Kan man rede nogle af de data der er derpå?
Avatar billede mjl Nybegynder
09. maj 2004 - 20:36 #2
Kan måske komme igang, hvis du kører en rep. fra din CD-ROM
Avatar billede mjl Nybegynder
09. maj 2004 - 20:38 #3
Jeg fik også "Inaccessible_Boot_Device" men på Win2kPro - kørte en rep., og kunne så starte op - måske kan du gøre det samme...!
Avatar billede moebius Nybegynder
09. maj 2004 - 21:40 #4
Jeg vil sige at drevet har stillet træskoene.
"Inaccessible_Boot_Device" betyder stort set at computeren ikke kan få adgang til enheden.
Så du må nok ud og finde en ny HDD...
Avatar billede doublejoble Praktikant
09. maj 2004 - 22:51 #5
selvom den ikke kan boote fra disken kan det godt være du kan komme til data.
Sæt den anden disk som master og sæt den til den første ide port på dit bundkort, så bruger maskinen 2 "det nye" styresystem til at starte op med.
Og prøv så at se, om du kan se den gamle disk. Evt. efter at have aktiveret den i diskhåndtering under administration.
Avatar billede serverservice Praktikant
10. maj 2004 - 09:49 #6
Når du har den gamle disk i som slave så prøv at starte op med ntfs reader diskette og se om du kan læse/kopiere.
http://www.riversen.dk/?id=tips#ntfs
Avatar billede strych9 Praktikant
10. maj 2004 - 18:12 #7
Inaccessible boot device, kan forekomme pga en gammel strømforsyning som ikke kan levere nok effekt til at få disken i bevægelse.. Du siger at det er en ældre maskine, så det er en mulighed, hvis jeg altså har forstået problemet korrekt.