Avatar billede dcheng Novice
08. maj 2004 - 14:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvor er POWER SW på dette board?

Jeg har sette board:
http://www.uktsupport.co.uk/acer/mb/acv35n.htm
http://www.acersupport.com/desktop/articles/v35n_jumper_dp10473.html

Men jeg ved ikke hvor jeg skal sætte Power SW til?

Kan du se hvor??
Avatar billede shamanic Nybegynder
08. maj 2004 - 15:49 #1
Normalt på sådanne ældre bundkort "AT standart" findes der ikke "pins" til Power SW,
Der går en 230V on-off knap ud fra strømforsyningen til fronten af kabinettet som man tænder/slukker computeren med.

Sådan er det ihvertfald på min gamle pentium-S 133Mhz computer.
Avatar billede dcheng Novice
08. maj 2004 - 16:36 #2
Det er et ret specielt tilfælde det her jeg har nemlig også et AT computer hvor det er sådan som du beskriver det...

Det sjove ved den her computer er at den bruger AT strømforsynings stik til bunkortet men der er ingen 230v afbryder.. Jeg er sikker på der er noget på bundkortet so Power SW skal kobles til da computeren bare har været skilt ad til et andet formål nu vil jeg blot samle den igen man ved sku ikke hvordan jeg skal få liv iden :(
Avatar billede dcheng Novice
08. maj 2004 - 16:37 #3
Så den her computer er en slags AT/ATX computer
Avatar billede zenze Nybegynder
08. maj 2004 - 20:24 #4
Nogle bundkort fra den generation af computere har både AT og ATX stik. Check lige om der er både - og.
Avatar billede zenze Nybegynder
08. maj 2004 - 20:28 #5
Nå, det kunne jeg jo selv se ved at klikke på dit link:0)
Ser ud som om et AT - to-delt strømstik passer ned i den fætter dér.
Avatar billede dcheng Novice
08. maj 2004 - 22:25 #6
Ja det er AT stik den bruger ... men PSUen har ikke en 230v afbryder så det skal på en eller anden måde være en Power SW på boardet... Computeren er lavet af Acer måske en mærkevare som bare ikke er som dem vi selv bygger..

Jeg er 100% sikker på at kabinet og PSU og det hele vare været samlet jeg har nemlig selv tidligere set den køre men blev skilt ad til formål for noget andet... nu har jeg delene igen og kan ikke samle det...
Avatar billede muffstarr Nybegynder
11. maj 2004 - 03:05 #7
Prøv lige keylock pinsene....Har selv været ude for at de havde samme funktion som power sw. Og den der CN6 connector, er det selve stikket fra psu der skal i den?
Avatar billede dcheng Novice
23. maj 2004 - 15:50 #8
Jeg havde overset
"CN4 Standby Power Connector"

den skulle såmænd bare kobles til
Avatar billede dcheng Novice
23. maj 2004 - 15:50 #9
.