Avatar billede clymer Nybegynder
08. maj 2004 - 03:25 Der er 6 kommentarer

Faktura programmering

Til mit firma er jeg gået i gang med at konstruere en faktura. Den er lavet i WORD. Men nu er der problemer. For det første har jeg lavet et regneark i EXEL og kopieret det til WORD. Ja det var så det. Hvorfor vil de formler jeg laver i EXEL, IKKE MED over til WORD når jeg kopierer ??? De forsvinder. Desuden skal jeg også have en tæller på fakturaen, der automatisk tæller op når jeg åbner fakturaen eller når jeg sletter kundenavnet for at skrive et nyt kundenavn. Koder til formler i WORD der bliver hvor de skal kan jeg ikke finde ud af. Har pt. bokset med det i nu 4 dage.
Det skal være ANTAL x STYKPRIS = En pris, SUBTOTAL, automatisk udregning af moms beløbet og IALT.
Hvordan ind i den lede laver man de koder i WORD. Syntes ikke rigtigt at hjælp er til noget nytte i dette tilfælde.
SKRIV ENDELIG EN MAIL PÅ FATTELIGt DANSK, så selv min tipoldefar kan forstå det. Jeg er løbet totalt tør for ideer om hvordan sådan noget kan laves. HJÆLP HJÆLP
Avatar billede jakethecake Nybegynder
08. maj 2004 - 08:49 #1
Hej

Hvorfor ikke lave hele fakturen i Excel? Nu ved jeg ikke, hvilken version af Excel du bruger, men både XP og '97 har allerede faktura-skabeloner - følgebrevet kunne du evt. udskrive separat i Word...

Se evt. også:
http://www.eksperten.dk/spm/413270
http://www.eksperten.dk/spm/295760
Avatar billede clymer Nybegynder
08. maj 2004 - 23:11 #2
Ja nu tabte jeg tråden. Det ser ski da totalt underligt ud for mig det med de der koder du refererer til. Aner ikke hvad jeg skal gøre med dem. Så vidt jeg kan se skal der sættes noget ind der hvor der er parantesser og en helt masse andre ting.
Indrømmet. Det er ødeland for mig. Hvis jeg skal bruge de koder må der nok skulle forklares lidt MERE konkret på rent dansk. Altså en rigtig god instruktion ord for ord på pære dansk som kan forståes. Sub_new() ????????????????????
Avatar billede roenving Novice
08. maj 2004 - 23:20 #3
Hvis du opretter regnearket først, kan du da vælge at indsætte det som objekt-fra fil ...
Avatar billede clymer Nybegynder
08. maj 2004 - 23:20 #4
Ville det ikke være lidt bedre hvis jeg sendte dig min faktura så du kan se hvordan den ser ud og hvad det er jeg gerne vil have lavet og hvor det skal sættes ind ????????
Avatar billede clymer Nybegynder
09. maj 2004 - 00:20 #5
Hej Roenving. Tak for rådet med at oprette et regneark først. Men det kan ikke bruges. Når først man importerer det til word kan man ikke skrive i cellerne, ej heller slette de kolloner som der automatisk kommer ekstra med over. Problemet er at der er 4 kolloner på min faktura, Antal, vare, pris pr. stk, pris, subtotal, moms og total. Problemet består i i word at oprette de formler der siger ANTAL x pris pr. stk = pris (Prisen skal komme automatisk når pris pr. stk. er skrevet). Det samme med subtotal, moms og total. Derudover skal der være en tæller der går et nummer op hver gang jeg åbner fakturaen ved at trykke på fakturaen, der mens pcén er tændt, ligger på værktøjslinien. Men den må ikke gå et nummer op når man hver morgen starter puteren og åbner den. Så i bund og grund ligger det uden for min viden at kunne lave de der koder og formler så de BLIVER og ikke forsvinder. Jeg kan lave en kanon flot hjemmeside men her går jeg i stå.
Avatar billede roenving Novice
09. maj 2004 - 01:16 #6
Jeg ville ikke selv drømme om at lave det i andet end en database, og så lave en formular til den ...

-- og jeg mente præcis ikke importere, jeg mente: Indsæt --> Objekt --> Fra fil ...

-- hvis du har mulighed for at lave det i en database (Access f.eks. !-) er det faktisk ikke så svært, hvis bare du er opmærksom på, hvordan dine formler skal skrives ...