Avatar billede nuddel Nybegynder
07. maj 2004 - 01:54 Der er 9 kommentarer

Webserver og DNS

Jeg søger en manual, en read-me fil, eller noget tutorial værk der fortæller hvordan man sætter DNS op, og får det til ens webserver.

Jeg kan sagtens få PHP og MySQL til at virke, men har ingen forståelse for DNS og hva' der dertil må høre.

på forhånd tak!
Avatar billede human Nybegynder
07. maj 2004 - 02:04 #1
Du skal jo først og fremmest vide det koster penge at have en registreret DNS server.

Er det på windows eller linux du skal sætte den op?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2004 - 09:27 #2
www.gratisdns.dk koster ikke noget
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2004 - 09:36 #3
De har også er nemt web interface of diverse vejledning. Alle kan finde ud af det.
Avatar billede masteryeti Nybegynder
07. maj 2004 - 10:55 #4
Vil du selv sætte en DNS server op til intern brug på et LAN. Eller vil du hoste din webside på Internettet på samme måde som www.eksperten.dk ?
Avatar billede nuddel Nybegynder
10. maj 2004 - 13:51 #5
Jeg vil hoste min EGEN web server!

Med en Win2000 server.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2004 - 13:57 #6
De fleste bruger en ekstern DNS server selvom de kører deres egen web server.
Avatar billede masteryeti Nybegynder
10. maj 2004 - 16:04 #7
Find et navn til dit domæne, som fx www.nuddel.dk
Find nu ud af, hvilken IP du har til din webserver.
Til sidst går du som Arne skrev over til fx. www.gratisdns.dk og registrerer dit valgte domænenavn og angiver den IP du fandt ud af du har.
Voila - efter registrering og indbetaling er gennemført kører du !
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2004 - 16:08 #8
Hvis det er et eksisterende domain skal det redelegeres - men GratisDNS
har vejledning til den slags.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2004 - 23:32 #9
OK ?