Avatar billede renis Nybegynder
06. maj 2004 - 18:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formel =SUM.HVIS

HJÆLP, jeg kan ikke finde ud af at lave en formel der er afhæning af at lægge nogen tal sammen når der er opfyldt en del kriteier - Det ser ud som følgende:

ARK2 Felt F30 = SUM.HVIS
Ark 1 kolonne a = Dato mellem xx-xx-xx og xx-xx-xx
Ark 1 kolonne b = ark 2 felt B30
Ark 1 kolonne d = ark 2 felt C30
Ark 1 kolonne i = ark 2 felt B29
Ark 1 kolonne k = ark 2 felt C29
Ark 1 Kolonne l = tal eks. "4"
Ark 1 Kolonne n = tekst eks. "RJ"

Når disse kriterier er opfyldt skal den lægge tallene sammen fra Ark 2 Kolonne F
06. maj 2004 - 22:53 #1
det er måske lidt nemmere at svare på, hvis man har arket foran sig. fd@win-consult.com
Avatar billede klid Nybegynder
10. maj 2004 - 00:06 #2
prøv at lave en ekstra kolonne - lad os kalde den X - og sæt betingelsen her.
Fx Hvis (og(N>38000;n<39000);sand;falsk)
Dernæst kan du bruge din SUM.HVIS funktion.
Sum.hvis(Xa;Ca)
hvor a er dit rækkenummer.

Bemærk at jeg har brugt EXCELL's talfunktion for dato.
Avatar billede renis Nybegynder
10. maj 2004 - 23:43 #3
Jeg fik en løsning fra Flemming Dahl
Det er meget svær at beskrive her, men er der nogen der er intresseret i arket er de velkommen til at skrive deres adresse her eller maile til mig på rene@vestnet.dk så sender jeg den hurtigst muligt

Med venlig hilsen Rene Jensen og tak for hjælpen
Avatar billede renis Nybegynder
10. maj 2004 - 23:49 #4
Flemming kan du ikke lige lavet et svar så du kan få dine point og Klid tak for forsøget
18. maj 2004 - 10:09 #5
:-)
Avatar billede renis Nybegynder
02. august 2004 - 19:48 #6
Tusinde tak for hjælpen, jeg har som du nok nok har opdaget ikke været inde et stykke tid :-)
02. august 2004 - 23:26 #7
Helt ok :-)