Avatar billede patrickfcd Nybegynder
06. maj 2004 - 12:39 Der er 18 kommentarer

2 hackere

Hey derude...

Har lige instaleret sygate firewall, synes den fungere fint...
Men får konstant en alarm som lyder "Somebody is scannig your computer"... betyder det at det er lykkes  at komme igennen eller bliver jeg bare gjort opmærksom på at der er en som "prøver"???

Det er de to samme ip hele tiden, nemlig "80.156.141.57" og "80.165.180.155"....

Kan jeg ik gøre noget ved de to idioter?????

Tak på forhånd....
Avatar billede pimpz Nybegynder
06. maj 2004 - 12:41 #1
De scanner blot for at se, om du har nogen åbne porte :(
Avatar billede pimpz Nybegynder
06. maj 2004 - 12:42 #2
Skriv evt til http://www.politi.dk/itkrim/forside.htm og hør om de kan hjælpe :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
06. maj 2004 - 12:43 #3
De to idioter har med stor sandsynlig orm på deres computer. Disse scanninger får jeg også mange af..
Avatar billede patrickfcd Nybegynder
06. maj 2004 - 12:43 #4
OKii..
Den alarmere bare konstant lige nu...

Okii skal jeg gøre...
Avatar billede patrickfcd Nybegynder
06. maj 2004 - 12:45 #5
Hmm hvad mener du med "orm"??
Avatar billede pimpz Nybegynder
06. maj 2004 - 12:45 #6
Du kan evt. lige smække sikkerheden i top med et par opdatering og lige den indbyggede firewall :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
06. maj 2004 - 12:48 #7
En del maskiner er i disse dage smittet med blaster,sasser,gaobot,.. disse står hele dagen og scanner efter sårbare maskiner.
Avatar billede patrickfcd Nybegynder
06. maj 2004 - 12:48 #8
Oki..har lige slået den til, og har opdateret alt under "windows update"...
Har sygate firewall...

Ved ik lige hvad jeg mere kan gøre? overvejer stærkt og bruge penge på en firewall...
Avatar billede pimpz Nybegynder
06. maj 2004 - 12:48 #9
Orm = En form for virus. En smittet pc kan være programeret til at scanne efter "huller" på andre systemer, så de kan komme ind og inficere den ønskede maskines netværk !
Avatar billede pimpz Nybegynder
06. maj 2004 - 12:49 #10
Kan man godt forstå i denne tid :-/ De er hellere ikke så dyre som de har været
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. maj 2004 - 12:49 #11
prøv og se om du kan fange dem med proport..?
http://www.tucows.com/preview/209068.html
Avatar billede patrickfcd Nybegynder
06. maj 2004 - 12:53 #12
Ja... oki skal jeg gøre.. takker..

HÅber jeg får fingre i en hacker en dag... kan ik gøre så meget tilbage over com, men kan jeg "in the real life"... hehe ;)

Ej, men finder en løsning...
Avatar billede pimpz Nybegynder
06. maj 2004 - 13:27 #13
Hehe, kan du ikke lige give ham et dask fra mig :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. maj 2004 - 23:08 #14
Husk at opdatere din sygate, jeg fandt selv et hul i min i weekenden. Jeg har ikke testet de andre endnu, men der skulle være kommet en opdatering til sygate der afhjælper lidt af problemerne
Avatar billede pimpz Nybegynder
16. maj 2004 - 16:36 #15
Hvordan gik det ?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 14:40 #16
du kan jo prøve at sende dem en besked via MSG..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. juli 2004 - 16:34 #17
lukker du ikke..??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 16:50 #18
Vær sød at lukke..O)
marker navnet og tryk på accepter..