Avatar billede gl.k. Nybegynder
06. maj 2004 - 02:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bundkortskift bibeholdende min gl. harddisk

Hej alle.

Jeg vil gerne flytte min gl. harddisk med XP og en del prg. til en anden PC med andet bundkort.
Gl. bundkort var ASUS /Intel chipset. Det nye bliver nok MSI.

Er der noget jeg burde gøre inden jeg "flytter" den over i den anden PC´er? Kan godt sætte den til min (denne her) PC som sekundær harddisk.

Tænker her på Intel Acceleration prg./bundkort/grafikk./lydk. driverne. Andet? Skal nok afinstallere en del. Ik´ ??

Takker..
Avatar billede fet321 Nybegynder
06. maj 2004 - 03:03 #1
Jeg er ikke lige sikker på, om du overhovedet kan flytte en XP hd til et nyt system.
Men en ting er jeg helt sikker på - du SKAL tage en backup inden.
Avatar billede r_r_n Nybegynder
06. maj 2004 - 08:31 #2
Du skulle kunne flytte harddisken til et nyt system. Det kan være den beder om en XP-cd under første opstart. HUSK at tage BACKUP inden du begynder!!!
Avatar billede peet-49 Novice
06. maj 2004 - 08:42 #3
Slet alle drivers, der har med bundkortet, at gøre, det kan dog være, at du stadig skal køre en repair af windows for, at få den til, at køre på det nye bundkort.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
06. maj 2004 - 12:28 #4
Tak til jer. Skal nok tage backup og prøve mig frem så..
Avatar billede peet-49 Novice
06. maj 2004 - 12:29 #5
Held og lykke med det.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
26. maj 2004 - 22:26 #6
Hej jer,
det viste sig, at jeg skulle geninstallere XP.
Gl. bundk.: ASUSP4B266---> nyt bundk. ASUSP4S533

Masser af bøvl, floppy drev af andet kabinet var også i stykker :-( ...

senere vil den ikke boote fra CD, selv om den var sæt til primary boot device og XP-cd´en sad i.
Så ville den ikke reparere XP, men foreslå chkdsk hele tiden.

Pyt. Tog jo en backup. Nyinstallation...

Vil så gerne dele points imellem jer.

Smid et svar.

mvh
Avatar billede r_r_n Nybegynder
27. maj 2004 - 14:59 #7
Godt at det lykkedes og godt at man kan tage backup :-)
Avatar billede fet321 Nybegynder
27. maj 2004 - 15:24 #8
De 2 linier jeg har bidraget med er gratis.