Avatar billede luka Nybegynder
05. maj 2004 - 23:21 Der er 9 kommentarer

ny pc??

Hejsa....jeg er ude efter en ny pc, men ikke bare hvad som helst.
Den maskine som jeg er ude efter skal have brænder til dvd, CD et godt lydkort og ikke mindste grafikkort da jeg arbejder en del med billeder, men jeg spiller ikke rigtigt spil...jeg forestiller mig rigeligt med ram og en godt prosessor, men hvad skal jeg vælge, er det nogle bud?

Michael
Avatar billede patrickfcd Nybegynder
05. maj 2004 - 23:27 #1
Ville tag et kig på www.edbpriser.dk....
Synes der er et rimelig stort udvalg til rimelige priser...

Og så lige et fix når du køber din com, gå ik ned i Fona, merlin ovs og køb den, de tag meget mere for dem end i de små computer buktikker...
Avatar billede cjhansen Nybegynder
05. maj 2004 - 23:28 #2
Det lyder som om du ved nogenlunde hvad du er ude efter, og hvilke behov du har. Så er det bare med at sætte det sammen til DIN pc. Prøv evt på www.shg.dk eller www.zitech.dk (eller www.dba.dk osv osv osv..)

Mvh

cjhansen
Avatar billede ferdinand.k Mester
05. maj 2004 - 23:34 #3
hvormeget erfaring har du med computere?! Det lyder som om du skal ha dig en mac... :)
Jeg har sådan en stående her, hvis det skulle have interesse:
http://apple-history.com/frames/body.php?page=gallery&model=g4da
Avatar billede luka Nybegynder
05. maj 2004 - 23:43 #4
Hej ferdinand.....
Jeg ved godt at MAC kunne være et bud, men jeg er pc-mand da jeg synes at en pc giver en breder anvendelsesmulighed en MAC men tak for tilbudet*S*

Michael

I ANDRE

Det er rigtig at jeg har rimelig styr på hvad jeg vil have YDELSESMESSIGT, men jeg har ikke en skid forstand på hvilke mærker der er gode til hva.....Så det er egentlig mere dét at mit spørgsmål går på, bla har jeg ladet mig fortælle at MAXTER hdér er noget skod, men jeg ved ikke om det passer, og hvad der evt er bedre, det samme med ram, drev og så videre....

Michael
Avatar billede cjhansen Nybegynder
05. maj 2004 - 23:48 #5
Luka.

Kryds den bro når du når dertil.

Alle har en mening om alle komponenter/mærker/processorer osv osv. Personligt synes jeg du skal drøne ud og købe noget erfaring, bare sålænge du holder dig til AMD he he ;-)
Avatar billede patrickfcd Nybegynder
06. maj 2004 - 00:13 #6
Ville ikk gå efter alle de kendte mærker...
Køb en com som du beskriver deroppe, men et mærke som ik alle snakker om...
Køb ik en Compac eller IBM....
Avatar billede luka Nybegynder
06. maj 2004 - 01:45 #7
Jeg har tyvstjålet nedenstående fra en anden kommentar fra dette site, men jeg synes at det ser rigtig godt ud til et behov som det jeg beskriver ovenfor, men hvad synes I og hvad tror i at det vil koste??

Michael

Kabinet: ThermalTake Lanfire Xaser III

PSU: ThermalTake med 7 colors flash (w0020)

Bundkort: Abit IC7-MAX3

CPU: Intel Pentium 4 3.2 Ghz dual

Ram: Kingston 2x512 DDR, PC4000

Grafikkort: Asus Radeon 9800XT eller Abit Radoen 9800XT

Harddisk: 2xSata Seagate 120Gb, til Raid

Drev: Asus DVD-drev

Brænder: Sony DVD-brænder

Disk-drev: Asus diskette 1.44
Avatar billede debuur Nybegynder
07. maj 2004 - 09:56 #8
HEJ

Som andre ganske rigtigt skriver så find enten en lokal pc skrædder eller benyt en af de annerkendte netbutikker.
Det er ikke lige meget hvad indmaden er - der findes f.eks grafikkort som ydelses mæssigt er i toppen men som når de testes ikke er helt så gode.

dette link er til en god netbutik som jeg selv flere gange har anvendt - det fede er at man selv kan samle sin kommende pc og straks se hvad det koster.

www.midtdata.dk

Læs i øvrigt nogle af de test der er lavet mit gæt vil være at du skal have et ati radeon grafikkort 9800 xt - jeg har selv gode erfaringer med asus produkter.
Glem ikke at bruge små tusinde kroner på at købe en god og lavt støjende strømforsyning samt en god køler - det er noget du dagligt vil nyde.
PS: jeg er selv mest til AMD da jeg syntes man får mere for pengene - kan anbefale en amd 3000 Barton
Avatar billede luka Nybegynder
07. maj 2004 - 22:53 #9
Hej alle

Mange tak for svarene.....er havnet på "Green data" hjemmeside, ser ud som om de har nogle fornuftige ting selvom det måske ikke er MÆRKEVARER det hele, så er det vist noget af det billigste som jeg har kunne finde

Michael