Avatar billede hau. Nybegynder
12. februar 2001 - 23:30 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Telefon via adsl

Jeg kunne ikke lige finde ud af hvor jeg skulle stille dette spm. så nu blev det her.

Jeg har det problem at jeg leder, \"og har gjort det i lang tid\", efter et program som kan bruges til at ringe op til telefoner både som er tilsluttet computer og som ikke er, men det har vist sig at være et problem. Jeg har fundet nogle som virkede ok men kunne kun komme i kontakt med andre computere og telefoner via modem men ikke via adsl.

Kan det være rigtigt at der ikke findes et sådant program eller har jeg blot ikke kigget godt nok.??
Avatar billede no_doubt Nybegynder
12. februar 2001 - 23:50 #1
Det er ikke gratis at ringe til telefoner fra det men pisse godt til pc til pc opkald - Hent phonefree.
Avatar billede hau. Nybegynder
12. februar 2001 - 23:55 #2
Men det må da være muligt at få noget software som kan klare det fra pc til telefon..
Avatar billede brain Nybegynder
13. februar 2001 - 00:05 #3
Udover software, så kræver det noget af netværket. Nå du kommer fra internettet, er du på et IP netværk. Telefonerne bor i øjeblikket enten på et PSTN netværk eller på et ISDN netværk. Der skal derfor i netværket være gateways imellem disse net for at det kommer til at virke. En software løsning er ikke nok.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
13. februar 2001 - 00:06 #4
hau : Det program jeg omtaler kan begge dele : pc to pc OG pc to PHONE
Avatar billede hau. Nybegynder
13. februar 2001 - 00:15 #5
Ja, - jeg har prøvet phonefree, men ville jo gerne have at man kunne ringe gratis til en telefon...ved godt at telefonselskaberne ikke ville synes at det var en god ide\' men har blot lidt svært ved at forstå at det ikke er lavet..

brain: kan du forklare nærmere, for jeg har haft problemer med at få mit adsl til at fungere med pc til pc, men forstår stadig ikke hvorfor jeg ikke kan klare pc til telefon..er det noget jeg kan skaffe eller..

hau.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
13. februar 2001 - 00:20 #6
Gratis, tror jeg ik på at der finde software endnu men ellers prøv http://www.hottelephone.com/
Avatar billede madizone Nybegynder
13. februar 2001 - 00:34 #7
www.dialpad.com kan man ringe til at en hvilken som helst telefon i USA.

Men husk - Sådan en service kan kun tilbydes steder hvor der er \"local flatrate!\"

Og det har vi ikke i Danmark.
Skulle man lave en smart fidus og banke tele danmarks evigheds takster, så skulle alle anskaffe sig IP-telefoner som kørte over internettet - på den måde kunne man tale gennem sit fastpris ADSL-abonnement.
Altså - ring til australien, uden nogen merpris ud over de 349 om måneden for ADSL!
Avatar billede jones Nybegynder
13. februar 2001 - 08:13 #8
Hvad så med ip telefonen ??? taster man et ip nummer ind ??? og kan den ringe til almindelig telefoner ??
Avatar billede madizone Nybegynder
13. februar 2001 - 13:44 #9
På en IP-telefon taster man ganske rigtigt IP-numret på den man vil ringe til ind. Kan man ikke huske numret, så kan man sikkert programmere dem ind i en adresse-bog ligesom almindelige telefoner.
Skal man ringe til \"almindelige telefoner\" på telenettet, så findes der noget software.
Men så snart man går det, så forgår det efter gammel teknologi og derfor også gammeldags taksering, hvor man bliver opkrævet efter forbrug - og opkald til udelandet er dyre.
Over de næste 10 år, så vil størstedelen af alt telefoni - specielt inden for firmaer, sikkert foregå via. IP-teknologi.
Avatar billede jones Nybegynder
13. februar 2001 - 13:49 #10
tja det er nok lidt nemmere at sætte en ip tlf op end en analog tlf. hvor der skal trækkes en ledning fra hver tlf.