Avatar billede shoots Nybegynder
04. maj 2004 - 16:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Intet signal på netværk

jeg forsøger at lave et netværk med en computer i den anden ende af huset... kablet ender med at være 45 meter og der kommer intet signal igennem... netkort opfatter intet og switchen blinker mærkeligt... er det signalet der er for svagt... eller ... og hvad er løsningen ...
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. maj 2004 - 17:08 #1
CAT5 kabel kan trækkes omkring 105 meter i flg. specifikationen, så det er ikke længden der er et problem.

Gennemfør følgende tests:

1) Sæt switch og computer tæt på hinadnen og afprøve med et løst netkabel. Hvis det fejler er enten netkort eller switch defekt.

2) Test med det lange kabel - hvis det fejler, så er enten kablet defekt eller også er stikkene forkert monteret.
Avatar billede shoots Nybegynder
04. maj 2004 - 17:19 #2
vi har lavet to kabler med de samme stik dvs. blå, hvid/blå, brun, hvid/brun, orange, hvid/orange, grøn, hvid/grøn læst fra venstre mod højre nå man kigger på kobber connecterne i stikket, er det forkert eller? (det er i test 2 det fejler)
Avatar billede shoots Nybegynder
04. maj 2004 - 17:25 #3
der er derud over 3 andre pcer på netværket som kører fint...
Avatar billede shoots Nybegynder
04. maj 2004 - 17:33 #4
det andet kabel har ikke været trukket så det kan ikke være ødelagt men det kan være vi ikke ved nok om at lave kabler
Avatar billede shoots Nybegynder
04. maj 2004 - 17:34 #5
stikkende aner jeg intet om... gør bare som jeg får besked på
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2004 - 17:48 #6
selv om i har sat dem ens i begge ender er det IKKE lige meget i hvilken række følge de er sat.
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php#farve

og hvis det er "blødt" kabel i har brugt så gør det det endnu mere vigtigt at i sætter dem rigtigt.
Avatar billede shoots Nybegynder
04. maj 2004 - 17:59 #7
jamen så må kenp have løst problemet
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2004 - 18:39 #8
da kun hvis i har fået det til at virke!
Avatar billede shoots Nybegynder
04. maj 2004 - 18:52 #9
jamen det har vi nu... men hvorfor er det ikke lige meget med række følgen???
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2004 - 19:25 #10
fordi at kablerne skal være lagt sådan for at forstyrre signalet mindst muligt i forhold til hinanden :)
Avatar billede akl_gr Nybegynder
04. maj 2004 - 19:46 #11
I har monteret lederne forkert. Det er utroligt vigtigt at I monterer dem i rigtig rækkefølge, da de er parsnoede. Denne parsnoning er med til at styre signal/støjforholdene i kablet. http://www.brinck.dk/patch.asp  her kan I se på en god og overskuelig måde hvordan i placerer lederne. Husk kun at optwiste parsnoningen så meget det er nødvendigt for at kunne montere helst max 13mm.
Avatar billede akl_gr Nybegynder
04. maj 2004 - 19:48 #12
se venligst bort fra mit svar. Kan godt se at kenp har løst problemet, brug mit indlæg som supplerende forklaring ;-)
(kenp: undskyld jeg overså din løsning som jo er helt korrekt)
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2004 - 19:52 #13
akl_gr -> *GG* bare i orden ;)