Avatar billede slumse Nybegynder
04. maj 2004 - 16:15 Der er 27 kommentarer

Fejl i aflæsning af brændte dvd'er

HEj..

Jeg har en NEC 1300A DVD-Brænder.

Jeg har købt nogen Bulkpaq DVD+R 4x og nogen MIRROR PLATINIUM DVD-R. Jeg kan sagtens brænde på dem, men de kan ikke aflæses nogen steder. Hverken i min brænder, dvd-drev eller i min stationære dvdafspiller.

Man kan se på bagsiden af medierne at der er blevet brændt på dem.

Jeg har prøvet med en masse forskellige programmer incl den nyeste Nero.

Nu har jeg smidt en fandens masse skiver væk. Penge lige ud af vinduet. Hvad er der galt??
Avatar billede slumse Nybegynder
04. maj 2004 - 16:15 #1
Jeg har også opdateret firmware'en
Avatar billede norbert Nybegynder
04. maj 2004 - 16:19 #2
Jeg har gjort det, at efter en masse fejlbrændinger, især på CD, har jeg fundet et mærke, som virker hver gang, Verbatim. De er noget dyrere end andre, til gengæld er der ingen fejlbrændinger mere, så på længere sigt er de jo billigere. Jeg kender ikke de omtalte mærker, men har du prøvet at bruge andre mærker?
Norbert :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2004 - 16:20 #3
Eller prøv at brænde ved en lavere hastighed...
Avatar billede norbert Nybegynder
04. maj 2004 - 16:20 #4
Siden du heller kan se dem på din PC, kan det jo også være den måde du brænder på.
Avatar billede norbert Nybegynder
04. maj 2004 - 16:21 #5
Ja, prøv Lasses forslag, det kan godt redde nogen af skiverne.
Avatar billede slumse Nybegynder
04. maj 2004 - 16:23 #6
Jeg har prøvet at brænde ved alle hastigheder. Uden held
Avatar billede norbert Nybegynder
04. maj 2004 - 16:26 #7
Prøv et dyrere DVD-mærke, ellers vil jeg tro, at der er noget galt med brænderen, måske. Har den virket efter din opdatering?
Avatar billede slumse Nybegynder
04. maj 2004 - 16:37 #8
Kan du anbefale nogen? Hvor er de billigst?
Avatar billede norbert Nybegynder
04. maj 2004 - 16:43 #10
Jeg anbefaler Verbatim. De er kommet ned i en pris på ca. 12-13 kr. Men jeg synes nu du skulle købe en herhjemme først og så prøve den. Jeg har læst flere steder, at sådan en opdatering, du har lavet, kan ødelægge brænderen. Det var derfor, jeg spurgte om den har virket efter opdateringen.
Norbert :-)
Avatar billede slumse Nybegynder
04. maj 2004 - 17:20 #11
ja den har virket... Brændte fint med 4x speed på de der dvd-r og de kunne sagtens læses. Så pludselig ville den kun brænde med 2 speed og så ville de ikke læses.
Avatar billede norbert Nybegynder
04. maj 2004 - 17:37 #12
Så er det nok skiverne :-( Prøv at købe bare en enkel verbatim-skive og prøv på den, den kan du bl.a. købe i Fona. Det er mere, så du ikke køber en masse og så risikere også at fejlbrænde dem. Du kan selvfølgelig også prøve andre mærkevarer, men hold dig fra Princo! Husk, pris og kvalitet følges som regel ad.
Norbert
Avatar billede slumse Nybegynder
07. maj 2004 - 20:38 #13
Nu har jeg købt nogen datamart skiver igen. Dem har jeg aldrig haft problemer med. Men det viser sig nu, at de gir det samme resultat. Jeg kan sagtens brænde på dem. men de kan ikke aflæses bagefter. på billigmedien.de anbefaler de datamart skiver til min brænder, så der skulle ik være noget der. Jeg er så tæt på at smide min brænder ud af vinduet nu!!!
Avatar billede norbert Nybegynder
07. maj 2004 - 20:41 #14
Så vil jeg spørge igen: Har den virket efter din opdatering?
Avatar billede norbert Nybegynder
07. maj 2004 - 20:41 #15
Det har du jo også svaret på ... Sorry :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
07. maj 2004 - 20:44 #16
Tjah ... jeg ved det sgu ikke ... Det kan da godt være, du skal investere i en ny brænder :-(
Avatar billede slumse Nybegynder
07. maj 2004 - 22:19 #17
Jeg har selvfølgelig smidt kviterringen væk og kan ikke huske hvor den er købt henne... Så der er vel ik så meget at gøre end at skyde den.
Avatar billede norbert Nybegynder
07. maj 2004 - 22:23 #18
ja, det er lidt ærgerligt, men som sagt, det kan også have noget med din opdatering at gøre, der er mange brændere, der ikke bryder sig om de opdateringer. Man bliver også advaret, inden man opdaterer.
Avatar billede slumse Nybegynder
07. maj 2004 - 23:27 #19
Jeg kan fortsat bruge den som aldmindelig cd-brænder, så helt istykker er den heller ikke...

Kender du til nogen billige og gode dvd-brænder? 4 speed er rigeligt, men gerne 8x.
Avatar billede norbert Nybegynder
07. maj 2004 - 23:32 #20
Jeg er ikke så meget inde i det. Den jeg har, er en hp usb/firewire extern plus den der sidder i den sidste pc, jeg købte. Men sørg for, at den kan brænde begge formater. Du kan vel få en god en for en tusse, vil jeg tro.
Men hvis du har tid til at vente, kommer der snart en dobbeltlagsbrænder på markedet til omkring 1000 kr. Se her:
http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2405512/
Avatar billede slumse Nybegynder
07. maj 2004 - 23:35 #21
Jo tak for tippet... det ku være man skulle vente så...

Mange tak for hjælpne. smid lige et svar.
Avatar billede norbert Nybegynder
07. maj 2004 - 23:37 #22
Og held og lykke - det er ret uheldigt med den anden, men det kunne jo være du kender en, der måske kan reparere den for dig.
Norbert :-)
Avatar billede slumse Nybegynder
07. maj 2004 - 23:39 #23
Tjaaa... Jeg må prøve
Avatar billede norbert Nybegynder
08. maj 2004 - 23:09 #24
Husker du at lukke?
Norbert :-)
Avatar billede mister-x Nybegynder
14. maj 2004 - 17:12 #25
Jeg vil anbefale en plextor brænder jeg har også haft problemer med en brænder og købte så en plextor og det køre sku bare den er godt nok lidt dyre men det betaler sig
Avatar billede kristoff Nybegynder
14. juni 2004 - 19:58 #26
Du skal prøv at bruge både dvd-r og dvd+r din brænder kan højst sandsynligt kun tage dvd+r. har haft samme problem selv om der på pakken stod at den skulle kunne tage begge dele min kan kun tage minus
Avatar billede norbert Nybegynder
14. juni 2004 - 20:01 #27
Kristoff: Så må din brænder være i stykker, har du ikke brokket dig i butikken?
Hvis den er solgt som at kunne brænde begge typer, SKAL den kunne brænde begge typer. Norbert :-)