Avatar billede micromask Nybegynder
04. maj 2004 - 09:44 Der er 19 kommentarer

Hardware eller software - hjæælp!

Min computer (2500+ barton, geforce 4ti med zalman passiv køler, 512 mb ram, echo darla lys) kan pludselig ikke starte xp normalt op. Jeg kan starte i safemode med netværk men skærmer har 1000vis af små sorte prikker. XP fortæller mig at der er noget galt med grafikkortets driver. Denne har jeg skiftet ud med den seneste 56.72 nvidia driver men det har ikke hjulpet. Xp har også givet blå skærm (bsof) og ved opstart fortalt, at grafikkortet er gået ind i et uendeligt loop. Hvad kan være galt???
Avatar billede ricky Nybegynder
04. maj 2004 - 09:51 #1
Du siger at du har skiftet driver ud. Men har du afinstalleret først ?
Hvis ikke.. gå i safemode - afinstallér driver - genstart pc - hvis den starter fint op (dog i 640x480) prøver du at installere den nye driver.
Avatar billede ird Praktikant
04. maj 2004 - 09:52 #2
Og hvor hentede du denne driver?
Avatar billede ird Praktikant
04. maj 2004 - 09:53 #3
http://www.nvidia.com/page/search.html?keywords=40.72

bruger selv kunne denne eller 44.03 til Geforce 4 kortene. Det er de mest stabile der er
Avatar billede c-holst Novice
04. maj 2004 - 09:53 #4
og når du aligevel er ved det, så slet grafikkortet i enhedshåndteringen( i safemode) inden du genstarter.

virker det ikk, kunne vi se på en repairgeninstallation
Avatar billede micromask Nybegynder
04. maj 2004 - 10:14 #5
har afinstalleret driveren. Computeren genstartede i normal mode men stadig med 1000vis af prikker på skærmen. Plug and play fandt selv skærmkortet og installerede en driver. Jeg giv i skærmegenskaber og ændrede skærmens opdateringsfrekvens fra de standart 60 til 85. Dette fik computeren til at gå død og nu skulle den igen genstarte i safemode. Mener I, at det er software eller hardware problem? Hvad vil I foreslå, at jeg skal gøre nu???
Avatar billede ird Praktikant
04. maj 2004 - 10:16 #6
prøv lige den driver jeg linker til
Avatar billede micromask Nybegynder
04. maj 2004 - 10:32 #7
Samme problem med 44.03. Afinstallerer driveren, computeren starter i normalmode men med prikker på skærmen, installerer den nye driver og computeren går død og skal genstartes i safemode?!?
Avatar billede ird Praktikant
04. maj 2004 - 10:44 #8
Kan være grafikkortet er dødt....
Avatar billede r_r_n Nybegynder
04. maj 2004 - 10:50 #9
>ird
Lyder sandsynligt, men kunne det ikke være et DirectX 9.0 problem??
Avatar billede ird Praktikant
04. maj 2004 - 10:51 #10
Er det et alm Geforce 4 understøtter det slet ikke DX 9.0
Har du hentet alle updates til windows --> eller de kritiske?
Avatar billede micromask Nybegynder
04. maj 2004 - 10:52 #11
Hvis grafikkortet er dødt, burde dette så ikke blive "set" af bios?
Avatar billede ird Praktikant
04. maj 2004 - 10:54 #12
Nej slet ikke.
Havde selv et lignede problem, dog med et Radeon.
Jeg fik det ikke løst, og måtte købe et nyt. Men prøv at hente dx igen
Avatar billede ird Praktikant
04. maj 2004 - 10:56 #13
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx

Hent den lige igen og tjek om du har alle updates

Dit kort kan uden probs bruge DX 9.0 men du får bare ikke alle features med som et kort der KAN understøtte det
Avatar billede micromask Nybegynder
04. maj 2004 - 11:28 #14
samme problem med dx. Hvis grafikkortet er brændt af (det har tordnet hér i nat) hvordan vil dette se ud (på skærmen altså)?
Avatar billede micromask Nybegynder
05. maj 2004 - 09:43 #15
Tak alle for svarene. Bare for at gøre noget, gik jeg i bios og disablede "fastwrite". Dette løste problemet. Hvorfor ved jeg ikke. Computeren har tidligere kørt uden problemer. Men "Fastwrite" har tilsyneladende skabt problemet?!?
Avatar billede ird Praktikant
05. maj 2004 - 09:45 #16
Har hørt det kan være et problem andre gange også.
men fedt du løste det
Avatar billede ird Praktikant
08. maj 2004 - 19:05 #17
Lukker du her eller??
Avatar billede ird Praktikant
05. juni 2004 - 08:42 #18
Avatar billede c-holst Novice
12. juni 2004 - 22:12 #19
Hvordan går det så, har du brug for mere hjælp, så kom med lidt respons
Ellers må du gerne lukke tråde her