Avatar billede Kasper Nybegynder
12. februar 2001 - 19:50 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Windows ME

Jeg har lige sat min computer op på vores interne netværk.
Det kører også fint nok.

Der er bare lige det, at Windows kører logon scriptet selv, så jeg ikke får mulighed for selv at logge mig på netværket.
Windows gør det altså selv.

Er det rigtigt?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
12. februar 2001 - 19:54 #1
højreklik \"andre computer\" --> vælg \"egenskaber\" --> der er en dropdownmenu der hedder \"primærlogon\" og det skal sættes til \"klientprogram til microsoftnetværk.

Men jeg mener faktisk at det ikke er nødvendigt men er dog ikke sikker.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2001 - 20:36 #2
Det skulle da gerne give sig selv, når du sætter ip protokollen op til klient i microsofts netværk. Eller har du ikke sat ip rigtig op. Hatr du også givet computeren et navnt på netværket samt hvilken arbejdsgruppe den tilhører.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
12. februar 2001 - 21:15 #3
kharder :

Han skriver at det virker fint nok...

daltonjoe :

Jeg har lige testet! jeg kan godt logge på netværket med automatisk logon så det er vel rigtig nok.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2001 - 22:59 #4
Har ikke kunnet få auto logon til at virke, når der er tale om et nætværk, kun under windows 2000
Avatar billede teknik Juniormester
13. februar 2001 - 23:15 #5
..Når der er et \"log-on script\", så går jeg ud fra, at der er tale om at du logger på en Server..NT, eller 2000...
Der burde komme en log-on dialog, hvor du skal \"legitimere\" dig...

Typisk bruges Log-on script jo til at mappe nogle netværksdrev.

......:-(( din beskrivelse er desværre noget \"tynd\"....til at give et kvalificeret bud..
Blot lyder det umiddelbart \"umuligt\"
...kan du ikke fortælle lidt om \"miljøet\"..

Altså:
1. \"hvad\" logger du på ?? fx. NT
2. Hvad er din opsætning ? fx. Klientprogram til Microsoft netærk...\"v\" i Log på NT netværk...
3. Hvad står din \"primær netværks log-on\" til
4. Bruger du TCP/IP, som er mest normalt, eller logger du på med noget obskurt, som fx.NetBEUI.
5. Hvilken IP opsætning kører du med

Avatar billede teknik Juniormester
13. februar 2001 - 23:22 #6
..Hvis man ikke skal logge på en server, så er det meget normalt, at vælge at skippe det \"lokale\" netværks logon, som jo ikke repræsenterer nogen form for sikkerhedsbarriere overhovedet....er blot til \"pynt\", - kan dog være en hjælp når flere brugere deler samme PC...

\"Skip\" af \"lokalt\" Netværks logon - det gør man ved at vælge \"Windows logon\" i Primært netværks logon.
Hvis der så er algt \"blank\" som password til Windows, så fremkommer log-on vinduet ikke.

- aktivering af lokalt log-on det...det er det RasseR beskrier.

mvh :-)
Teknik

Avatar billede teknik Juniormester
13. februar 2001 - 23:25 #7
>>®azzer® ups...undskyld den mangelfulde stavning af dit \"navn\"...Spekulerede for meget på hvor ® sad henne og overså helt \"z\"
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
13. februar 2001 - 23:28 #8
*GG*.. teknik!

Det gør skam ikke noget... jeg kan jo end ikke stave det selv som du nok kan se
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. maj 2001 - 18:12 #9
lukker du ?