Avatar billede anderx Nybegynder
03. maj 2004 - 22:03 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

udpakke en linux bin fil

Hej jeg skal lige høre hvordan jeg pakker en linux bin ud i windows er det ikke et program til det :D det er linux mandrake 9.1
Avatar billede strych9 Praktikant
03. maj 2004 - 22:06 #1
Du bliver nødt til lige at forklare hvad du mener med en linux bin fil
Er det et cd image? bin/cue images kan ikke laves under linux så vidt jeg ved, så det er svært..
Avatar billede anderx Nybegynder
03. maj 2004 - 22:08 #2
ok det er en cs server jeg er igang med at sætte op men jeg kan ikke pakke den der bin fil ud så derfor vil jeg pakke den ud i windows så den er udpakket i linux når det er jeg overføre den derover forstår du hvad det er jeg mener? :)
Avatar billede strych9 Praktikant
03. maj 2004 - 22:10 #3
er det cs pakken der kommer som en bin?
Så tror jeg bare du skal lave chmod 777 filnavn.bin og dernæst skrive ./filnavn.bin for at køre den.
Hvis det ikke funker så installer "file" pakken (ja, den hedder bare file), og skriv "file filnavn.bin" for at se hvad type fil det er.
Avatar billede bernie Nybegynder
03. maj 2004 - 22:11 #4
Avatar billede strych9 Praktikant
03. maj 2004 - 22:12 #5
Det er vist ikke liiiige den slags bin fil bernie
Avatar billede anderx Nybegynder
03. maj 2004 - 22:16 #6
ok.. jeg har kørt hlds steam ind osv.. men det er så lige hldsupdatetool.bin filen der laver problemer.. jeg har kørt chmod 777hldsupdatetool.bin og chmod 755 chmod +x osv osv. men når jeg så køre ./hldsupdatetool.bin skriver den
Broken Pipes.

hva kan være problemet. jeg har hørt noget med Uncompress tool/program eller noget RPM haløj. men hmm ja Lost her
Avatar billede strych9 Praktikant
03. maj 2004 - 22:18 #7
Prøv lige med file engang, for den kan fortælle ud fra headeren i filen hvilken form for fil det er.. om det er en komprimeret fil, et shellscript, en tar fil osv osv. Det vil hjælpe virkelig meget.
Avatar billede anderx Nybegynder
03. maj 2004 - 22:20 #8
Det er en Komprimeret fil.
Avatar billede strych9 Praktikant
03. maj 2004 - 22:25 #9
Så vidt jeg kan se så er det en executable, men der er forskel på om du opdaterer en server eller installerer en ny. Kig på det her link eventuelt: http://forums.unitedadmins.com/index.php?showtopic=37573

Med hensyn til den error du får, ser den således ud?
sh: line 1: uncompress: command not found
Broken pipe

I så fald er det fordi den binære fil faktisk også er et shell script. Den mangler den uncompress kommando der står i linje 1. Og det kan være ncompress pakken som indholder uncompress kommandoen.
Avatar billede cyberlock Nybegynder
03. maj 2004 - 22:34 #10
du behøver at install "uncompress" tool/program
afhængig din distribution du kan install en rpm eller updater dit
distro med update tools
Avatar billede anderx Nybegynder
03. maj 2004 - 22:46 #11
Den hjemmeside der har jeg læst igennem før.. men det er noget der kommer Bagefter når du har udpakket den bin fil som jeg nu ik kan pakke ud..!

men ejg er lige lost her med det update tool af RPM osv er det et program man skal køre ind eller ?? ja hvis det er.! ved i så hvor man kan få fat i det henne. det uncompress haløj
Avatar billede strych9 Praktikant
03. maj 2004 - 22:50 #12
Som jeg skriver.. uncompress er i ncompress pakken. Få fat i ncompress og skriv rpm -i filnavn.rpm
Avatar billede strych9 Praktikant
04. maj 2004 - 11:55 #13
Avatar billede anderx Nybegynder
04. maj 2004 - 15:41 #14
hvordan pakker jeg den RPM fil ud er det noget der skal pakkes ud eller noget der skal installers eller hvordan :)
Avatar billede strych9 Praktikant
04. maj 2004 - 15:43 #15
rpm -i ncompress-4.2.4-24mdk.i586.rpm
Avatar billede anderx Nybegynder
04. maj 2004 - 16:04 #16
ok hvad så når det er jeg har gjort det ?
Avatar billede strych9 Praktikant
04. maj 2004 - 16:11 #17
ja så kan du prøve at skrive uncompress og se om du har en uncompress kommando nu.. hvis det virker så er det godt. Så fortsæt til hldsupdatetool.bin
Avatar billede anderx Nybegynder
04. maj 2004 - 16:15 #18
så vidt jeg kan se nu har jeg ingen uncompress commando men ok jeg skal lige høre dig om det er lige meget hvor det er jeg skriver den
Avatar billede anderx Nybegynder
04. maj 2004 - 16:23 #19
jeg fandt vejen ind til build uncompress og det køre derud af nu du er EN SKAT og derfor askal du have alle POINTS