Avatar billede sh Nybegynder
03. maj 2004 - 11:36 Der er 7 kommentarer

Samme harddisk i skuffe på 2 ens PC'er

Jeg har kørt med 2 ens PC'er, en på arbejde og en derhjemme.
Harddisken har jeg så anbragt i en skuffe, som jeg har transporteret frem og tilbage.
Jeg har brugt WIN2000 på denne måde uden problemer.
Nu har jeg så installeret WINXP i en skuffe og den virker kun i den PC hvor den er installeret.
Når jeg sætter harddiskskuffen i den anden identiske PC virker
den ikke.
Hvad kan problemet være ??
Avatar billede peet-49 Novice
03. maj 2004 - 11:43 #1
Virker den heller ikke når du trykker F8 under opstart, og kører fejlsikret?
Avatar billede sh Nybegynder
03. maj 2004 - 12:00 #2
Nej. ´Fejlsikret tilstand virker heller ikke.
Nu har jeg sat den gamle WIN2000 i igen, og WinXP harddisken som sekundært drev.
På winXP disken er detr 2 partiotions, men jeg kan kun se den ene inde fra stifinder i WIN2000. Det drev WINXP operativsystemet er installeret på
kan ikke ses i stifinder.
Avatar billede peet-49 Novice
03. maj 2004 - 12:15 #3
Hvis du har to windowssystemer indstalleret, skal XP være indstalleret sidst. ellers får du ikke dualboot med.
Avatar billede sh Nybegynder
03. maj 2004 - 12:20 #4
jeg har ikke installeret 2 systemer, jeg satte bare WINXP disken i
for at oveføre data til den gamle harddisk
Avatar billede keepsmiling Nybegynder
03. maj 2004 - 12:55 #5
Det kunne være Windows aktivering der spærrer, for selvom du har samme type og mærke hardware i begge pc'r, vil jeg tro, uden dog at vide det, Windows aktivering kikker efter serienumre på hardwaren også
Avatar billede peet-49 Novice
18. september 2004 - 09:11 #6
Lukketid?
Avatar billede sh Nybegynder
18. september 2004 - 09:30 #7
jeg er gået over til bærbar ;-)