Avatar billede jabberdino Nybegynder
03. maj 2004 - 10:28 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Motherboard komponenter

Hej,

Det må lyde lidt dum det her men jeg ved ikke hvad jeg kan ellers gøre.

Jeg har brug for  6-styk komponenter til min motherboard der brandt af.

Jeg kan beskive dem men jeg ved ikke hvad de hedder. De ligner små batterier. De er ca 2cm lang med dia. 7/8mm. Der står på dem:6.3v1500  - og 05c + 105c.

Er der nogen der ved hvad jeg snakke, hvad de hedder og hvor jeg kan få fat på 6- styk?

Tak.
Avatar billede webasto Nybegynder
03. maj 2004 - 10:32 #1
Ikke for at lyde overlegen.
Hvad med bare at købe et nyt motherboard?

Umiddelbart kan det ikke betale sig at reparere på det.
Avatar billede jabberdino Nybegynder
03. maj 2004 - 10:35 #2
Ja, jeg ved det godt. Men det er en af mine kolleaguer som vil 'gøre det selv'.
Avatar billede peet-49 Novice
03. maj 2004 - 10:38 #3
Det er elektrolyt kondensatorer.
Avatar billede grunker Nybegynder
03. maj 2004 - 10:42 #4
Prøv at tage stumperne med ind til Brink eller åge nielsen.
De kan helt sikkert hjælpe med at finde de rigtige stumper.
Det er også muligt at finde nogle stumper på nettet og så bestille dem hjem via snail mail :-)

grunker
Avatar billede scb Praktikant
03. maj 2004 - 11:23 #5
Som regel er der en årsag til at de er brændt af, typisk fejl i en spændingsregulering, så det kan være det bare siger puf, når der kommer nye komponenter i.
Elektrolyt kondensatorene er sansynligvis på 1500 uF 6,3 Volt
-SCB