Avatar billede pv45 Nybegynder
03. maj 2004 - 09:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Intet svar ved søgning i katergorien "Java script"

I kategorien "Java script" har jeg i sidste uge (18) lavet en fritekstsøgning med søgeordet "opdater". Jeg fik en side frem fyldt op med spørgsmål om emnet og med mulighed for åbning af flere sider med søgeresultater. Klikkede jeg på side "2" fik jeg imidlertid en blank side med oplysning om, at der ikke var noget resultat, der matchede mit søgeord. Foretager jeg akkurat den samme søgning i dag den 3. maj 2004 med søgeordet "opdater" får jeg overhovedet intet søgeresultat, hvor jeg som nævnt i sidste uge trods alt fik en side.
Hvorfor kunne jeg i sidste uge ikke åbne underliggende sider med søgeresultater, og hvorfor kan jeg i dag overhovedet ikke få søgeresultater frem?
Avatar billede snowball Novice
03. maj 2004 - 09:41 #1
Avatar billede roenving Novice
03. maj 2004 - 14:26 #2
Og der er en fejl i genereringen af links til resten af siderne ...

Hvis du i linket erstatter det mellemrum, som er i url'en med et &-tegn funker det ...
Avatar billede pv45 Nybegynder
03. maj 2004 - 22:31 #3
Det er lidt bedre nu, den 3. maj om aftenen, men helt godt er det ikke. Jeg får nu en side med spørgsmål der matcher søgeordet "opdater". Men når jeg forsøger at åbne en efterfølgende side via et sidenummer, får jeg stadig det svar, at der ikke er resultater på min forespørgsel.
Avatar billede roenving Novice
04. maj 2004 - 00:05 #4
Hvis du kigger i linket er der et mellemrum !-)

Erstat det mellemrum med et &-tegn ...
Avatar billede pv45 Nybegynder
05. maj 2004 - 22:58 #5
I må lige forklare jer bedre, venner. Hvis I mener linkadressen i browserens adresselinie er der intet mellemrum nogen steder hos mig.
Uanset hvilken computer jeg forsøger fra, kan jeg kun få én side med søgeresultater.
Når jeg klikker på side 2, er svaret, at der intet resultat er på forespørgslen.
Måske er det på tide af ekspertens administrator kommer op af stolen?
Avatar billede roenving Novice
05. maj 2004 - 23:13 #6
Når du _har_ klikket på side 2, vil du se, at der er et mellemrum i adresselinjen, det erstatter du med &-tegnet ...
Avatar billede pv45 Nybegynder
08. maj 2004 - 14:58 #7
Tak fordi du hænger på, roenving

Jeg har taget en kopi af adresselinien for side 2 ved søgning på "submit":

http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/JavaScript/sort=&order=DESC&start=30&words=submit%20keywords%3DCATID10&excerpt_on=0

Jeg har gennemgået den minutiøst uden at finde et mellemrum, der skal erstattes med &-tegn.
Avatar billede exp Juniormester
08. maj 2004 - 15:03 #9
%20 = mellemrum
Avatar billede roenving Novice
08. maj 2004 - 15:08 #10
Arh, jeg havde regnet med, at du havde kigget på den fortolkede, det er jo fuldstændig korrekt, som exp skriver, at den i kode hedder %20 ...
Avatar billede pv45 Nybegynder
28. maj 2004 - 23:21 #11
Tak exp og roenving fordi I holdt ud. Nu forstår jeg. Men fejlen i sidefunktionen for søgeresultaterne skyldes vist mest ekspertens serverprolemer. Her på det sidste har jeg ikke fejl.

Hvis I hver især ligger et svar ind, deler jeg pointene mellem jer.
Avatar billede roenving Novice
29. maj 2004 - 12:25 #12
Velbekomme '-)

Men spørgsmål om Eksperten er kotumemæssigt gratis, så læg selv et svar og acceptér det ...

-- og så må vi håbe at admin lige får set spørgsmålet og kan finde stedet, så han kan investere det ½ sekund i at rette fejlen !-)
Avatar billede pv45 Nybegynder
04. november 2007 - 12:38 #13
Jeg lukker.