Avatar billede mivpiv Nybegynder
03. maj 2004 - 07:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af emailsystem i organisation

Hej

Jeg arbejder frivilligt som IT konsulent for en organisation i Afghanistan. Jeg synes det er noget rod at alle medarbejderne bruger deres private hotmailadresser til kommunikation og kunne derfor godt tænke mig at opsætte "rigtige" emailadresser til dem. Jeg er ikke i tvivl om at det kan lade sig gøre og at det er rimelig simpelt da de allerede har en hjemmeside og dermed mulighed for at oprette disse adresser. Mit spørgsmål er hvor jeg kan finde ud af mere om opsætning af emailadresser, netværk osv. Findes der nogle tommelfingerregler for hvor meget plads man skal bruge pr medarbejder osv. Er der nogle der kender nogle links til steder der beskriver den slags ting?

På sigt kunne jeg også godt tænke mig at udvikle et simpelt intranet - de har netværk, strøm og kabler;) - så betingelserne er her - det skal bare gøre. Nogen der ved hvor jeg kan læse mere om det - på sådan en lidt ABC agtig måde..

På forhånd tak for hjælpen
Mvh
Miv
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. maj 2004 - 07:35 #1
Jeg er lidt i tvivl som du ønsker en email server eller hvad du mere tænker på, men tager chancen og smider et link http://lws.dk/kategori/4

Omkring størrelsen af plads til deres e-mail, så handler det om hvor mange email de gemmer eks. via IMAP eller om de sender store filer til hinanden, men hvis de bruger hotmail idag, så kan du jo give dem samme pladsmængde, hvis de kan leve med det idag, så kan de nok også i fremtiden :)
Avatar billede rolf Nybegynder
03. maj 2004 - 10:00 #2
Der er masse udgifter forbundet med hardware til en server, og ligeledes kræver det en del ekspertise, og hvis man skal ud og købe dette, kan det være dyrt. Et alternativ til dette, kunne være at man lejer sig til denne tjenste, prøv at se på følgende side.
http://www.scannet.dk/exchange.htm
Avatar billede swaxi Nybegynder
03. maj 2004 - 20:16 #3
hvis du ikke ved så forfærdeligt meget om computere selv, vil jeg nok anbefale, at du lejer dig ind hos en udbyder. hvis du taler godt for dig (og din organisation har et alment humanitært formål) kan du sikkert godt finde nogen, der vil sponsorere det for dig.

problemet ved at skulle gøre det selv er ikke så meget, at få tingene op og køre, men mere hvad du skal gøre når/hvis der går noget galt.
Avatar billede mivpiv Nybegynder
11. oktober 2004 - 23:49 #4
ingen med svar?