Opsætning af emailsystem i organisation
HejJeg arbejder frivilligt som IT konsulent for en organisation i Afghanistan. Jeg synes det er noget rod at alle medarbejderne bruger deres private hotmailadresser til kommunikation og kunne derfor godt tænke mig at opsætte "rigtige" emailadresser til dem. Jeg er ikke i tvivl om at det kan lade sig gøre og at det er rimelig simpelt da de allerede har en hjemmeside og dermed mulighed for at oprette disse adresser. Mit spørgsmål er hvor jeg kan finde ud af mere om opsætning af emailadresser, netværk osv. Findes der nogle tommelfingerregler for hvor meget plads man skal bruge pr medarbejder osv. Er der nogle der kender nogle links til steder der beskriver den slags ting?
På sigt kunne jeg også godt tænke mig at udvikle et simpelt intranet - de har netværk, strøm og kabler;) - så betingelserne er her - det skal bare gøre. Nogen der ved hvor jeg kan læse mere om det - på sådan en lidt ABC agtig måde..
På forhånd tak for hjælpen
Mvh
Miv