Avatar billede cgroup Nybegynder
03. maj 2004 - 00:38 Der er 1 kommentar

RPM og dependencies

Hejsa Jeg leger lidt med redhat 9 og vil gerne lige høre om der findes 1. en måde hvor jeg automatisk kan få rpm til at finde pakker 2. en måde hvor jeg kan få den til at installere dependencies eller upgradere for at løse konflikter lidt ala. freebsd package manager ??

MVH
Peter
Avatar billede odysseus Nybegynder
03. maj 2004 - 13:59 #1
Det kan du tro. apt er hvad du leder efter.
http://ftp.freshrpms.net/pub/freshrpms/redhat/9/apt/apt-0.5.5cnc6-fr1.i386.rpm
Installer den pakke. Når du derefter vil installere noget, skriver du
'apt-get update' # opdatere en database på din maskine over tilgængelige pakker
'apt-get install emacs' # Installere senest tilgængelige emacs
Hvis du vil have dig et grafisk (men ganske udmærket værktøj):
'apt-get install synaptic'